دو ماموریت ویژه فضای مجازی و روابط عمومی بسیج اصناف مشخص شد؛

تمرکز بر واحد‌ های صنفی به عنوان "فرد رسانه" با موضوع انتخابات/ پیشبرد شعار و راهبر سال در بحث اقتصاد

دکتر غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در دوره توانمندسازی مدیران فضای مجازی و روابط عمومی بسیج اصناف در قم دو ماموریت ویژه رسانه بسیج اصناف را مطرح کرد.
کد خبر: ۹۶۰۳۱۴۷
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج؛  دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در دومین دوره توانمندسازی مدیران فضای مجازی و روابط عمومی در شهر مقدس قم در مورد ماموریت اصلی فضای مجازی و رسانه اینگونه بیان کرد: انتخابات ماموریت اصلی ما است، حتما باید به این موضوع توجه کنیم به هر صورت فرصت ما بسیار بسیار محدود است و کمتر از یک ماه دیگر انتخابات برگزار می شود و این فرصت بسیار کمی است.

وی افزود:اما با توجه به این حماسه ای که مردم ایران خلق کردند، مقام معظم رهبری فرمودند "قیام مردم ایران" وقتی که شهید سلیمانی شهید شدند خیلی جمعیت کلانی آمدند و تشبیه شد به تشییع پیکر امام (ره)، البته تشییع پیکر امام(ره) قابل مقایسه با هیچ کسی نیست، خیلی تشییع باشکوهی با افراد مختلف برگزار شد.
 
رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: واقعیت مردم فراتر از این حرفهاست، مقام معظم رهبری فرمودند: که مردم به شعارهای انقلاب و مشاهیر نظام پایبند هستند، حضور مردم در تهران و تبریز و سایر شهرها رو ملاحضه کنید، خیلی عظمت بود. باید به این مردم شکر کرد و  انشالله که خدا به ما توان دهد که قدردان مردم باشیم.

✅برای انتخابات پیش رو در فضای مجازی و رسانه بسیج اصناف لازم است کار ویژه ای انجام شود
 
غلامرضا حسن پور اشکذری بیان کرد: ما دو انتظار برنامه ای از شما داریم که یکی بحث انتخابات ریاست جمهوری است، ما تمرین کردیم،رفتید درب مغازه ها از مغازه دار ها فیلم کوتاه گرفتید، تریبون آزاد برگزار کردید، خیلی استانها کار خیلی خوبی کردن گاهی در این کانال ها منتشر می شود.
 
وی افزود: مجددا باید همین کارها را شروع کنیم برای انتخابات حتما باید یک کار جدی  و قوی در فضای مجازی و رسانه با محوریت اصناف و بازاریان انجام بدهیم.
 
رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: روزی چند میلیون نفر به آن بازاری و کسبه مراجعه میکند، آن شخصی که پشت دخلش ایستاده است یک فرد رسانه است. همان راننده تاکسی می بینید با چند نفر سر کار دارد میتواند تبلیغات کند، میتواند برای ما یک فرد رسانه باشد.
 
ایشان افزود:  این نکته بسیار مهم است حتی یک بازاری میتواند تحلیل گر باشد و به تغییر زائقه مردم کمک میکند،حتی در خرید لباس ببینید فروشنده شما را تحلیل میکند و اگر هم به سلیقه نباشه چون تبلیغ می کند شمارا مجاب می کند کالا را می خرید. آیا نمی تواند این شخص زائقه سیاسی مردم را تغییر بدهند.
 
سردار حسن پور بیان کرد: واحد صنفی ما میتواند یک فرد رسانه باشد، مخصوصاً جوانان در پاساژها و مجتمع های تجاری می‌توانند تاثیر گذار باشند. ما از رسانه  شما انتظار داریم که بروید در پاساژها و مجتمع های تجاری تریبون نصب کنید به هر حال ما ماموریت داریم. 
 
رییس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: ماموریت در بین بازاریان،صنوف و مجتمع تجاری، اتاقهای بازرگانی، اتاقهای اصناف و اتحادیه های صنفی تا کف کف مردم هستیم.

❇️تحقق فرمان سال با "توانمند سازی واحدهای تولیدی صنفی در امر صادرات با راهبرد جهش تولید با جهش صادرات"
 
حسن پور افزود: ماموریت دوم در فضای مجازی و رسانه درباره تحقق فرمان سال یا راهبرد سال است که توسط مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است در مورد اقتصاد صحبت می کنند، اینکه ما بعضی وقت ها زبانمان تند است در کار فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر در کارهای اقتصادی بعضاً اشکالاتی داشتیم و نتوانستیم فرمایشات آقا را عملی کنیم. حضرت آقا فرمودند دهه نود دهه عقب ماندگی اقتصادی ما بود، چشم انداز 1404 را تدوین کردیم در کشور یک سال دیگر مانده و ما خیلی در اقتصاد عقب هستیم.
 
سردار حسن پور بیان کرد: با توجه به جمیع شرایط در جای خوبی قرار گرفتیم، ما چیکار باید بکنیم به عنوان مجموعه بزرگ، در بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی این ظرفیت برای شما  فراهم است، که چطور مطالب گفته بشود، چه حرفی در اقتصاد به کار ببریم به همین خاطر برنامه ای را تنظیم کردیم با این عنوان "توانمند سازی واحدهای تولیدی صنفی در امر صادرات با راهبرد جهش تولید با جهش صادرات".
 
وی افزود : به اعتقاد همه کارشناسان در بسیج اصناف  جهش تولید زمانی اتفاق میفتد، که جهش صادرات داشته باشیم ما باید صادرات را سامان بدهیم، برای اینکه این اتفاق بیفتد رفتیم سراغ واحد های تولیدی صنفی و خانگی، نزدیک دویست و پنجاه هزار واحد تولیدی صنفی داریم که  تولید می کند، آیا تولید با کیفیت دارند؟،  آیا آموزش لازم را دیدند؟، آیا می تواند تولید را به بازار برساند و خودی نشان بدهد؟، آیا می تواند تولیداتش را به صادرات برساند؟، این سوالاتی است که لازم است پاسخ داده شود؟.

شناسایی واحدهای تولیدی صنفی و معرفی قابلیت ها

دکتر غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در دوره توانمندسازی مدیران فضای مجازی و رسانه در قم بیان کرد: به اعتقاد همه کارشناسان در بسیج اصناف جهش تولید کی اتفاق میفتد، وقتی که جهش صادرات اتفاق بیفتد ما باید صادرات را سامان بدیم. برای اینکه این اتفاق بیفتد سراغ واحد های تولیدی صنفی و خانگی رفتیم .

حسن پور افزود: ما نزدیک دویست و پنجاه هزار واحد تولیدی صنفی داریم که تولید می کنند آیا تولید با کیفیت دارند؟  آیا آموزش لازم را دیدند؟، آیا می توانند تولید را به بازار برساندو خودی نشان بدهد، ایا می تواند تولیدش را به صادرات برساند؟ این ها همش سوالاتی است که باید پاسخ داده شود.
 
رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: این کار رسانه است باید باهاشون صحبت کنید، جا بندازید شهر به شهر، روستا به روستا، گاهی تولید کننده خورد خانگی و صنفی شما در چه وضعیتی قرار دارد؟ الان موانع تولید چیه؟ آیا در فروش یا مواد اولیه مشکل است، کار اصلی ما اینهاست، وظیفه اصلی ما این است که بریم سراغ تولید کننده ای که مشکل تولید داره یا در تولید موفق است، چرا موفق هستی؟ چیکار کردی با یک کارگاه زیرزمینی توانستی صادرات کنید؟ با این افراد مصاحبه بگیرید تعریف کنید و به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم، مثلا اگر در پوشاک اسلامی فعالیت کرده به عنوان یک الگو معرفی کنم. 

سردار حسن پور افزود: اگر ما بتوانیم این دویست و پنج هزار نفر را فقط بیست و پنج هزار نفر را در سال 1403  که هدف گذاری ماست، در 10 گروه کالایی دسته بندی کنیم، مثلا صنایع دستی،نساجی و پوشاک،  مبلمان، چوب، طلا و جواهر و... اینها را خوشه بندی کنید هر خوشه ای را یک مجموعه صادراتی تعریف کنیم که بتواند در بازار جهانی ورود کند کافیست.

وی بیان کرد: حالا اینجا نقش اتاق اصناف چیست؟، باید شما مصاحبه کنید با رییس اتاق که نقش شما در طرح جهش تولید بسیج چیست؟  نقش رئیس اتحادیه چیست؟ نقش خود تولید کننده چیست؟ نقش استانداری، فرمانداری،گمرک، مالیات، تامین اجتماعی و ... چیست؟ هر چیزی که به این ارتباط دارد،چه نقشی دارند؟ 
رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی بیان کرد:  یک شبکه گسترده ای که میتواند این طرح را در بر بگیرد فضای مجازی و رسانه است. مقام معظم رهبری فرمودند: بسیج یعنی همه مردم اگر بسیج وارد اقتصاد شود، اقتصاد مردم سالار می شود. تجربه موفق هم داشتیم به طور مثال در زمان کرونا تولید ماسک را با کمک واحدهای تولیدی کوچک سامان دادیم. 

وی افزود: مبارزه با فساد هزینه هم دارد و خدا کمک می کند. اگر میخواهیم  در اقتصاد موفق بشوید با کمک رسانه بروید در دل کار  کمک کنید، بروید سراغ آدم موفق، باید انحصار را بشکنید باید برای مردم کار کنید تا در دل مردم جا بگیرید. 

کنگره بزرگداشت یازده هزار شهید اصناف و بازار در سال 1404
 
حسن پور در پایان افزود: کنگره بزرگداشت یازده هزار شهید اصناف و بازار به امید خدا سال آینده برگزار می شود، حتماً شهداتون رو شناسایی کنید با خانواده شهدا مصاحبه کنید، این کار شهدا حتما ارزشمند است.هر استانی به مرور شهرستان به شهرستان،  استان به استان برگزار کنید و بتوانیم بحث یادواره شهدا را که سال آینده انشاالله خدمت مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) میرسیم، یک کنگره ی آبرومند داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار