از ابتدای اجرای طرح نفس در زنجان صورت گرفت؛

انصراف ۹۵۸ مادر باردار زنجانی از سقط جنین در طرح نفس

زنجان-مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال ۱۴۰۲تعداد ۹۸۱مادر برای اقدام به سقط شناسایی شدند که ۹۵۸ نفر با مداخلات روانشناسی و مشاوره ای از سقط منصرف شدند،خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد  از مادران نیز تحت حمایت مالی  و معیشتی قرار گرفتند. 
کد خبر: ۹۶۰۳۳۱۸
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۶

انصراف ۹۵۸ مادر باردار زنجانی از سقط جنین در طرح نفس

دکتر مشهود تقی لو در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان اینکه طرح نفس برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ توسط بسیج جامعه پزشکی در خراسان رضوی با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می‌کنند، انجام شد،اظهار کرد: طرح نفس مخفف ( نجات فرزندان سالم از سقط) است که از تیرماه سال۱۴۰۱  به همت بسیج جامعه پزشکی استان زنجان در این استان به مرحله اجرا درآمد.

 

 وی به اهداف برگزاری طرح نفس اشاره کرد و افزود:با توجه به بروز بحران جمعیتی در کشور و لزوم اقدام همه مسئولین و آحاد جامعه جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"  ، طرح نفس با هدف ساماندهی و پیشگیری از موارد سقط جنین توسط والدین و نجات فرزندان سالم اجرا می شود.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان بابیان اینکه متاسفانه بطور میانگین سالانه بیش از ۳۰۰ هزار سقط در کشور انجام می شود،تصریح کرد:بر طبق این آمار تقریبا یک سوم تولدها در کشور  از دست می رود که طرح نفس به دنبال پیشگیری از سقط های عمدی است.

 

تقی لو با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال ۱۴۰۲تعداد ۹۸۱مادر برای اقدام به سقط شناسایی شدند که ۹۵۸ نفر با مداخلات روانشناسی و مشاوره ای از سقط منصرف شدند،خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد  از مادران نیز تحت حمایت مالی  و معیشتی قرار گرفتند. 

 

وی با بیان اینکه تاکنون۵۵ نفر از مداخله گران سقط شناسایی شده و به مراجع ذیصلاح معرفی شده اند،ادامه داد:در سال 1402 استان زنجان در اجرای طرح  نفس در کشور موفق به کسب رتبه نخست شد.

 

 

 تقی لو در پایان با اشاره به اینکه در هر شهرستان یک مرکز نفس  جهت انجام مشاوره و حمایتهای لازم وجود دارد،یادآور شد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح نیازمند همکاری بیشتر ادارات ، نهادها و سازمانهای مرتبط هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار