توسعه پایدار در گرو توانمند سازی زنان روستايی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر گفت: توسعه پایدار در گرو توانمند سازی زنان روستايی است.
کد خبر: ۹۶۰۳۴۰۲
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
توسعه پایدار در گرو توانمند سازی زنان روستايی است

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، میثم روشنی در حاشیه برگزاری تور آموزشی _ترویجی جهت توانمندسازی زنان روستایی شهرستان کاشمر با موضوع تولید نهال اظهار کرد: بانوان به عنوان یکی از گروه های تاثیرگذار, نقش مهم و قابل توجهی را در جامعه روستایی ایفا می کنند. از این رو افزایش مهارت های زنان روستایی می تواند نقش مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده روستایی و در نتیجه  در ارتقای وضعیت روستاها داشته باشد. در این راستا و هم سو با نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت، بر آن شدیم تا کارگاه آموزشی را  در جهت توانمند سازی این عزیزان اجرایی کنیم.

روشنی افزود: تعداد ۲۰ نفر از بانوان فعال روستایی با هدف آشنایی با نهالستان و تولید نهالهایی جهت ایجاد فضای سبز و گاها تزئینی به شهرستان خواف اعزام شدند. 

وی بیان کرد: در این گارگاه که با حضور رئیس اداره آموزش و ترویج استان و با هماهنگی اداره منابع طبیعی خواف و بخش خصوصی به انجام رسید، بانوان روستایی با  طریقه کاشت انواع کاج ها و سرو ها  و دیگر گونه ها به صورت خزانه و زمان انتقال نهال از خزانه به زمین اصلی، چگونگی تکثیر از طریق قلمه زنی و پیوند زنی  آشنا شدند که در نهایت تور آموزشی با توزیع نهال بین این عزیزان به اتمام رسید.

روشنی مطرح کردد: برگزاری چنین تورهای آموزشی و مهارتی در بین زنان توانمند روستایی، نقش بسزایی در توسعه روستاها خواهد داشت.

خبرنگار/عباسعلی صلواتی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار