نماینده ولی‌فقیه در همدان:

امام خمینی (ره) تربیت شده نگاه اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: امام خمینی (ره) قبل از اینکه مکتب سیاسی را بنیان‌گذاری کند یک فیلسوف و عارف بزرگ بود که در محضر حجت‌الاسلام شاه‌آبادی تلمذ کرده بود لذا تربیت شده نگاه اسلامی است.
کد خبر: ۹۶۰۳۴۲۵
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در مراسم سالگرد سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) با کنارگذاشتن مسائل دنیوی در مدیریت کلان جامعه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: امام خمینی (ره) قبل از اینکه مکتب سیاسی را بنیان‌گذاری باشد یک فیلسوف و عارف بزرگ بود که در محضر حجت‌الاسلام شاه‌آبادی تلمذ کرده بود.

امام‌جمعه همدان گفت: خیلی از افراد وارد سیاست می‌شوند دنبال قدرت هستند، اما دید امام نگاه عرفانی به انسان بود که او را به سیاست دعوت کرد.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: نگاه امام (ره) به انسان نگاه اسلامی بود اگر این را درک نکنیم نتوانیم مکتب سیاسی امام ره را بشناسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: بر اساس اعتقاد انسان یک موجود سرگردان است که اگر بشر به اهداف تعالی خود توجه نکند گرفتار سقوط بیشتر می‌شود.

وی اعلام کرد: تمدن غربی یک موجود باسن‌وسال مشخص تعبیر می‌کند؛ اما در دین اسلام انسان با اهداف متعالی است که سوار بر قطار ابدیت است و باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کند قرار دارد.

امام‌جمعه همدان خاطرنشان کرد: جز انبیا الهی کسی نمی‌تواند انسان را نجات دهد؛ قرآن فقط به ابعاد فردی نگاه ندارد؛ بلکه به جامعه بشریت نگاه ویژه دارد.

حجت‌الاسلام شعبانی گفت: امام خمینی (ره) سال ۴۲ وارد عرصه سیاست شد؛ بر اساس انسان‌شناسی قرآن تربیت شده است و فریاد زد انسان باید در مسیر درست وارد شود.

وی بیان داشت: در حکومتی که هدفش تضعیف انسان است امام خمینی آمد فریاد زد که در برابر ظلم ایستادگی کرد و طراح یک سیاست سیاسی بر اساس قران است.

عقلانیت معنویت عدالت سه عامل مکتب انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه همدان گفت: جمهوری اسلامی با تعاملات در برابر کسی که زور می‌گوید بر اساس عقلانیت معنویت و سیاست ایستادگی کند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی هیچ‌وقت اهل جنگ نبوده و همیشه بر اساس منطق برای حذف ارباب و رعیتی وارد مذاکره می‌شود.

حجت‌الاسلام شعبانی تصریح کرد: بعد از عملیات وعده صادق نگاه و گفتمان کشور‌های جهان با کشور ما فرق کرده است.

امام‌جمعه همدان خاطرنشان کرد: هر جا مکتب امام خمبنی (ره) جریان پیدا کرد موجب پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه انقلاب برای همه مردم است؛ اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی جز مظهر عقلانیت دینی است و انقلاب ما حاصل پیوند مردم با حکومت است.

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری بیان داشت: مردم با بصیرت ما با حضور پر شور و انتخاب آگاهانه انقلاب را بیمه می‌کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار