رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

آرمان امامین انقلاب مبتنی بر منطق اسلام و قرآن است

حجت الاسلام و المسلمین سیدضیاءالدین آقاجان پور در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به در اوج افتخار و اقتدار نیروهای مسلح، اصابت موشک‌ها به اهداف را بیانگر قدرت اراده ملت ایران دانست.
کد خبر: ۹۶۰۳۴۵۳
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجان‌پور، امروز ۱۳ خردادماه در ویژه‌برنامه بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و نیز گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت که با حضور آحاد مردم و جمعی از مسئولان در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گلگون‌کفن و نیز شهادت جمعی از خدمتگزاران نظام اسلامی به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، اظهار کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری نقش بسیار بزرگی را در دفاع از نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی و ایرانی ایفا کرده و امروز نیز در این مراسم پرشکوه در سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، سالگرد قیام ۱۵ خرداد و یاد رئیس‌جمهور مردمی، محبوب و خدمتگزار و شهدای خدمت را گرامی می‌دارند.

وی با ذکر اینکه تکریم و احترام شهدا بسیار ضرورت دارد، ادامه داد: شهدا بودند که امام(ره) و رهبری را یاری کردند و در میادین مهم از پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس از اسلام و قرآن با خداوند عهد و پیمان بستند و تا آخرین قطره خون بر سر عهد خود صادقانه وفا کردند، شهدای والامقام مسیر بهشت را پیمودند و در جایگاه اعلی قرار گرفتند.

آقاجان‌پور با اشاره به اینکه قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ چند هدف را دنبال می‌کرد، بیان کرد: یکی از اهداف مهم امام راحل(ره) و پیروان ایشان در این قیام، مبارزه با ظلم و ستم و استبداد نظام شاهنشاهی ایران بود که حاکمان این نظام از ۲۵۰۰ سال قبل بر ایران حکومت می‌کردند اما در مقابل اجانب و بیگانگان، نوکر حلقه به گوش بودند. امام(ره) در آن برهه تاریخی، با شجاعت در مقابل زورگویی‌های رژیم سلطنتی به‌پا خواستند و ایستادگی کردند و امروز نیز، مقام معظم رهبری این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب که قائلند امام خمینی(ره) ۲ کار بزرگ را در کنار دیگر کارها انجام دادند، افزود: امام راحل(ره) رهبری نهضتی را بر عهده گرفتند که نظام شاهنشاهی ۲۵۰۰ را پایان بخشید، ایشان همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی را در ایران مستقر کردند و آرمان‌های ملت در راستای مبارزه با ظلم و ستم محقق شد.

آقاجان‌پور با تأکید بر اینکه امروز نیز در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) همان آرمان‌ها و شعارهای امام(ره) را سر می‌دهیم، اضافه کرد: شعار امام(ره) در آن‌روزها که با مشت‌های گره کرده فریاد می‌زدیم، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و امروز نیز دوست داریم در سالگرد ایشان این شعار را فریاد بزنیم.

امام(ره) چرا شعار استقلال سر دادند

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور با تأکید بر اینکه آرمان امام خمینی(ره) براساس منطق قرآن است، گفت: تأکید قرآن در آیه «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» (نساء/۱۴۱) یعنی اینکه قرآن هرگز اجازه سلطه کافران را بر مؤمنان و جامعه اسلامی نمی‌دهد. بنابراین شعار مرگ بر آمریکا شعار امروز ما در دوران انقلاب اسلامی نیست؛ بلکه امام خمینی(ره) در سال‌های ۴۱، ۴۲ و ۴۳ فریاد می‌زدند که تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و انگلیس و اسرائیل است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با طرح این پرسش که چرا امام(ره) به دنبال استقلال بودند، گفت: در آن‌ روزها کشور تحت سلطه بیگانگان بود و اجانب در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... حاکم بودند، آنان برای ما نخست وزیر و دولت بر انتخاب کرده و خواسته‌های خود را بر ما تحمیل می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور افزود: امام(ره) وقتی وارد ایران شدند در سخنرانی خود فرمودند که ما می‌خواهیم مستقل باشیم و نمی‌خواهیم نوکر باشیم بنابراین آرمان این ملت و امام(ره) همان استقلال بود. تأکید ایشان بر «اسلامی» نیز این بود که ما می‌خواهیم حکومت ما بر مبنای منطق اسلام و قرآن باشد.

وی با طرح این پرسش که امام خمینی(ره) چرا با سلطه استکبار مخالف بودند، ادامه داد: تأکید قرآن در آیه «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» (نساء/۱۴۱) یعنی اینکه قرآن هرگز اجازه سلطه کافران را بر مؤمنان و جامعه اسلامی نمی‌دهد. لذا شعار مرگ بر آمریکا شعار امروز ما در دوران انقلاب اسلامی نیست بلکه امام خمینی(ره) در سال‌های ۴۱، ۴۲ و ۴۳ فریاد می‌زدند که تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و انگلیس و اسرائیل است.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور تصریح کرد: آرمان امام خمینی(ره) بر اساس منطق قرآن است و امروز رهبر معظم انقلاب نیز بر مبنای منطق قرآن با مردم سخن می‌گویند و وعده‌های قرآنی را بازگو می‌کنند. وعده‌های قرآن این است که باید یاری‌گر و حامی مظلومان فلسطین و غزه باشیم. منطق مردم ما مرام حسینی است همچنان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

 پیام شهدای خدمت

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مردم ایران با نهضت امام(ره) و رهبری همراهی کردند، توضیح داد: امروز ۲ نگاه مقاومت و سازش وجود دارد، یک نگاه این است که اگر بخواهیم بر آرمان‌های خودمان که همان منطق اسلام و قرآن است بمانیم، باید ایستادگی و مقاومت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور افزود: نگاه دیگر آن است که برتری نظام سلطه را بپذیریم و با آنان مذاکره کنیم تا علیه ملت ما دشمنی و توطئه و جنگ را بر ما تحمیل نکنند تا بیش از ۲۰۰ هزار شهید ندهیم یا مسئولان ما را به شهادت نرسانند.

وی بیان کرد: بنده پاسخ به این پرسش که کدامیک از ۲ مسیر مقاومت یا سازش را باید انتخاب کنیم از امام حسین(ع) وام می‌گیرم، در واقعه کربلا به ایشان می‌گفتند سازش کن تا یاران و اهل بیت را زیر سم ستوران به شهادت نرسانند. پاسخ حضرت اما این بود که من فرزند پیغمبر(ص) و علی(ع) و فاطمه(س) هستم و لذا فریاد هیهات من الذله را سر دادند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور تأکید کرد: امروز نیز پیام امام(ره) و شهیدان خدمت و سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی این است که ما راه مقاومت و ایستادگی را ادامه می‌دهیم و تا آخر در راه اسلام و قرآن ایستاده‌ایم و به تعبیر شهید بهشتی ما جاودانه تاریخ خواهیم ماند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از غزه و فلسطین وظیفه دینی و شرعی ماست، تصریح کرد: امروز سپاه و ارتش و نیروهای متخصص در وزارت دفاع در اوج افتخار و اقتدار قرار دارند و عملیات وعده صادق یک مصداق از این اقتدار است چرا که در تاریخ دنیا و خاورمیانه هیچ کشوری جرئت نکرده بود علیه رژیم صهیونسیتی که تحت حمایت نظام سلطه است، مستقیماً حمله کند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور در پایان گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا در جریان عملیات وعده صادق به کمک صهیونیست‌ها آمدند تا حملات هوایی ایران علیه اسرائیل را خنثی کنند اما به کوری چشم دشمنان موشک‌های ما به اهداف اصابت کرد و این قدرت اراده ملت ایران است و دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند. پیام شهدا این است که پشتیبان ولایت فقیه و گوش به فرمان رهبری باشیم تا مملکت اسلامی آسیبی نبیند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار