نشست هم اندیشی در کمیسیون کارآفرینی جهش تولید ایران

دکتر مجتبی اصغری گفت: جهت بهبود فضای کسب و کار در حوزه واحد‌های کوچک و متوسط میتوان از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید و سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن به نحو احسن استفاده نمود.
کد خبر: ۹۶۰۳۴۷۰
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور، دکتر مجتبی اصغری مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان و خیرمقدم به صاحبان بنگاه‌های تولیدی حاضر در جلسه و معاونین صندوق کار آفرینی امید، عنوان نمودند که با توجه به نوسانات در قیمت نهاده‌ها در این چند سال اخیر، مسئله اصلی واحد‌های کوچک و متوسط، سرمایه در گردش و یا تأمین اعتبارات می‌باشد.

نشست هم اندیشی در کمیسیون کارآفرینی جهش تولید ایران

ایشان افزودند از رسالت‌های صندوق کارآفرینی امید این می‌تواند باشد که روی مشاغلی متمرکز شود که در زمان کوتاه، اثرگذاری خوبی در سفره مردم داشته باشد. مشاغل خرد و کوچک، مشاغل کاربر هستند لذا توسعه صنایع کوچک و متوسط می‌بایست از اولویت‌های صندوق حمایتی قرار گیرد.

در ادامه ایشان افزودند که صندوق کارآفرینی امید می‌تواند با تعریف طیفی از خدمات متنوع تامین سرمایه در گردش مختص واحد‌های کوچک و متوسط، امکان بهره برداری از این اعتبارات را برای بخش عمده صاحبان صنایع فراهم آورد.

نشست هم اندیشی در کمیسیون کارآفرینی جهش تولید ایران
وی در خاتمه افزود: اگر اعتبارات پیش‌بینی‌شده در بسیج برای حمایت از صنایع کوچک با اعتبارات صندوق کارآفرینی امید هم افزا گردد شاهد اثرگذاری دوچندان این اعتبارات بر بهمبود فضای کسب و کار این واحد‌ها خواهیم بود لذا میتوان در قالب یک تفاهم‌نامه و با اقدامی عملیاتی اتفاق خوبی را رقم زد.

در ابتدای این جلسه، دکتر یوسفیان معاون توسعه کسب و کار صندوق کار آفرینی امید، هدف راه اندازی صندوق کارآفرینی امید را بهبود فضای کسب‌وکار برشمردند و عنوان نمودند این صندوق یک سابقه حدود سی سال در کشور را دارد. در حال حاضر در حوزه فعالیت‌های صنایع خرد و کوچک، ایفاء نقش و برای تأمین مالی آنان اقدام می‌کند.

در ادامه ایشان افزودند که اثرگذاری این صندوق در حوزه اشتغال خرد، خانگی و کوچک، بیش‌از ده درصد است درحالی‌که کم‌تر از ۰.۲ درصد منابع مالی در اختیار این صندوق است که بااین‌وجود در دو سال اخیر از لحاظ ارزیابی بهترین عملکرد را در وزارت اقتصاد داشته است. با این شرایط با دستگاه‌های مختلفی نظیر جهاد کشاورزی میراث فرهنگی وزارت تعاون کار و امور اجتماعی کمیته امداد و بهزیستی و ... در ارتباط هستیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار