امام جمعه زابل:

رئیس‌جمهور شهید تربیت‌شده مکتب امام و انقلاب است

امام جمعه زابل گفت: مکتب امام تربیت‌شدگانی را در تراز جهانی و ظهور به عالم ارائه داد و شهید رئیسی تربیت‌شده این مکتب و گفتمان است.
کد خبر: ۹۶۰۳۴۸۲
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی با تسلیت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زابل  بیان کرد: امام خمینی (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران از معدود مصلحان مذهبی، اجتماعی و سیاسی معاصر است که در قالب یک شخصیت جامع و بی‌بدیل، موفق به خروج از دایرهٔ تنگ نظریه‌پردازی گردیده و با رویکرد عمل‌گرایانه، و تأکید بر شرایط ذهنی و عینی جامعه و امت اسلامی، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های خویش را عرضه و آن را طی دو دهه رهبری خردمندانه نظام جمهوری اسلامی ایران اجرایی نمود.
 
 وی افزود: امام رضوان‌الله علیه را باید امام محرومین و مستضعفین نامید. زحمت این انقلاب از روز اول بر روی دوش محرومین بوده است. امام راحل خطاب به محرومین و مستضعفین می‌فرماید: شما بودید که این انقلاب را به ثمر رساندید. همان زن و همان مرد محروم و همان‌هایی که مستضعف هستند. کاخ‌نشین‌ها آنها را استضعاف می‌کنند. اینها ثابت می‌کنند که کاخ‌نشین‌ها هستند که ضعیف و پوسیده هستند و برای این ملت هیچ کارنکرده و نخواهند کرد؛ لذا انقلاب را همین محرومین انجام دادند.

 وی تأکید کرد: خداوند این نظام را با اسبابی ضمانت کرده است تا بماند که درک این اسباب برای دشمن خیلی دشوار است. گاهی سال‌ها مغزهای قوی و طراحان بزرگ زحمت می‌کشند و طراحی می‌کنند و روی کاغذ نظر می‌دهند که کار این نظام تمام است. اما خداوند یک‌دفعه خیلی ساده یک‌برگی را رو می‌کند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی ادامه داد: امام آنچه که انجام دادند این بود که گفتمان اهل‌بیت (ع) را در موضوع حاکمیت به یک عینیت خارجی قابل‌وصول تبدیل کردند که این عینیت خارجی نه یک حادثه یا رویداد بلکه یک گفتمان عملی و یک فرایند شد و آن فرایند وقتی که به بلوغ خود رسید و انقلاب اسلامی را رقم زد و عینیت خارجی بخشید دقیقاً مثل یک مکتب عمل کرد.

 امام‌جمعه زابل تصریح کرد: مکتب امام تربیت‌شدگانی را به عالم ارائه داد که ما اگر بخواهیم این عینیت گفتمانی را در دنیای خارج بسنجیم باید باتربیت شدگانش بسنجیم.

 وی افزود: باتوجه‌به اینکه این روزها ما با غم شهادت آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور فقید و محبوب غمگین هستیم و آنچه که دراین‌خصوص می‌شود عرض کرد این است که او تربیت شده‌ای از تربیت‌شدگان مکتب امام است و این یک عینیت خارجی است و عنصری است که توسط این عینیت تربیت شده، رشد کرده و به دنیا ارائه شده است.

 خطیب جمعه زابل خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم ادعا کنیم که مکتب امام تنها مکتبی است که تربیت‌شدگان آن در تراز جهانی هستند و در تاریخ شاید تنها تربیت‌شدگانی باشند که در تراز ظهور هستند و این ادعای بزرگی است چرا که این مکتب وقتی میوه شیرینی مثل حاج‌قاسم، شهید رئیسی، شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید امیر عبداللهیان، شهید باهنر و رجایی و شهدای بزرگ ما در دفاع مقدس و غیره دارد که هر کدام تراز جهانی هستند و امام ظهور حضرت حجت (عج) را در دسترس قرار داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار