یادداشت//

نهضت امام خمینی (ره) سرمشقی برای تمام آزادی خواهان جهان است

زنجان- امام خمینی (ره)حکومتی را پایه گذاری کرد که مایه سرمشق و الگوی تمامی انسان‌های آزادی خواه شد.
کد خبر: ۹۶۰۳۶۹۳
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱

 

نهضت امام خمینی (ره) سرمشقی برای تمام آزادی خواهان جهان استیادداشت: علی بدرخانی// شامگاه ۱۳ خرداد ماه سال ۱۳۶۸ قلب مردی از سلاله حضرت زهرا (س) از حرکت ایستاد که به گفته دوست و دشمن ابر مرد تاریخ بود.

 به یقین چنین شخصیتی به عنوان معمار و بنیان گذار اول و آخر آرمان ظلم ستیزی و آزادی خواهی لقب گرفت و حکومتی را پایه گذاری کردکه مایه سرمشق و الگوی تمامی انسان‌های آزادی خواه شد و تفکری را بنیان نهاد که در اقصی نقاط عالم پرچم ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و طاغوت برافراشته شد و برای اولین بارآزادی خواهان با تعصی از زعامت و رهبری این ابرمرد تاریخ توانستند در مقابل سلاطین استکباری خود بایستند و ندای آزادی سر دهند.

 در مبانی فکری مکتب این بزرگ مرد؛ مرد و زن جایگاه ویژه ای داشتند البته تئوری فکری مکتب این بزرگ مرد همان اصول و مبانی اسلام ناب محمدی بود که قرنها بعد حضرت رسول اکرم (ص) پیامبر مهربانی ها مغفول مانده بود و مستکبران و سلاطین سلطه اجازه بروز این تفکر را نمی دادند تا اینکه این شخصیت بی نظیر با ندای پیامبر گونه خود بدون هیچ ترس و واهمه ای جامعه بشری را هوشیار و بیدار ساخت و فعل آزاد بودن برای تمامی جوامع بشری صرف کرد.

 تولد نهضت این اسطوره قرن را بدون شک قیام ۱۵ خرداد می توان نام نهاد شروعی که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ در گسترده جغرافیای ایران عزیز و مظلوم و تحت سلطه سالیان متمادی در زیر چکمه های سلاطین غرب و شرق لگد مال شده بود به بار نشست و ملت ستم دیده و ظلم کشیده ایران با رهبری این مرد بی بدیل توانستند نفسی تازه تحت پرچم این زعیم عالیقدر که اسلام ناب محمدی بود بکشند و ندای استقلال و آزادی سر دهند.

برای بارور شدن نهال به بار نشسته از همان اولین روزهای شکل گیری نهضت که ۱۵ خرداد بود خونها دهند و جانهای بسیار عزیزی برای آبیاری درخت نهضت و انقلاب تقدیم کنند. 

همه آحاد ملت آرمان این مرد تاریخ را با جان و دل قبول داشتند و با کوچکترین اشاره این معمار سر از پا نمی شناختند و به معنی واقعی کلمه مطیع محض اوامر الهی این انسان ملکوتی بودند. 

امام خمینی قدس سره الشریف که به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران لقب گرفت و تمامی آزادی خواهان عالم در مقابل نظریات این امام همام و این معمار بزرگ سر تعظیم فرود می آوردند و این مرجع تقلید عالی مقام را مرید و مراد خود می دانستند و اکنون هم با اینکه سالیان سال از عروج ملکوتیش می گذرد او را امام و رهبر خود می دانند و بیانات الهی ایشان را سر لوحه مسیر تعالی و رشد خود می دانند.

بدون شک با رهبری های پیامبر گونه این پیشوا مسلمانان و آزادی خواهان جهان فصل جدیدی در معادلات قرن حاضر رخ داده و عرصه به مستکبران و ظالمان تنگ تر گردیده و جهان به سمت رسیدن به آرمان و هدف اصلی خود که همان برپایی حکومت عدل و داد و بدون ظلم حضرت مهدی موعود که منجی عالم بشریت می باشد رهنمون گردیده است و ان شاءالله به زودی زود با تفکرات این مرد الهی و جانشین بر حق ایشان که مقام معظم رهبری هستند و انصافا نایب برحقی برای ایشان هستند به سر منزل مقصود خواهد رسید و نهضت روح الله توسط جانشین او سید علی خراسانی به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف تحویل داده خواهد شد و البته که وعد الهی بر حق خواهد شد و مظلومان و ستم دیدگان جهان سرور و عزیز خواهند شد. 

علی بدرخانی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای و مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار