نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

امام خمینی حامی وحدت جهان اسلام در جهان شناخته شده است

امام خمینی حامی وحدت جهان اسلام در جهان شناخته شده است نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک الگوی ضد استعماری و حامی وحدت امت اسلامی، الهام‌بخش بسیاری از جنبش‌های اسلامی در سراسر جهان بود.
کد خبر: ۹۶۰۳۷۰۴
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

محمد رسول شیخی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، رهبری بود که با انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، مسیر تاریخ ایران و منطقه را به طور چشمگیری تغییر داد، امام راحل نیز مسیر تاریخ بسیاری از کشورهای اسلامی که در زیر سلطه کشورهای زورگو بودند را متحول ساخت.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نقش امام در عزت و اقتدار ایران و کشورهای مسلمان، موضوعی پیچیده و چندوجهی است که می‌شود از زوایای مختلف به آن پرداخت، امام خمینی، رهبری انقلاب مردمی بود که علیه رژیم استبدادی شاه و وابستگی آن به غرب قیام کرد، انقلاب سید روح‌الله در برهه‌ای از زمان، ایران را از سلطه خارجی آزاد کرد و به مردم آن کشور استقلال، حاکمیت ملی و هویت اسلامی را هدیه داد.

وی یادآور شد: امام خمینی همچنین با شعار “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” به مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و عزت و اقتداری را برای ایران به ارمغان آورد که در تاریخ معاصر این کشور بی‌سابقه بود.

شیخی زاده بیان داشت: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک الگوی ضد استعماری و حامی وحدت امت اسلامی، الهام‌بخش بسیاری از جنبش‌های اسلامی در سراسر جهان بود، پیام ایشان که بر پایه عدالت اجتماعی، استقلال و مقاومت در برابر ظلم بنا شده بود، در میان مسلمانان در کشورهای مختلف طنین‌انداز شد و به آنها انگیزه داد تا برای رهایی از وابستگی و استبداد مبارزه کنند.

وی در ادامه مطلب افزود: امام راحل، الگویی جدید از حکومت مبتنی بر آموزه‌های اسلامی را به جهان معرفی کرد، این الگو، به بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان نشان داد که می‌توانند بدون وابستگی به غرب یا شرق، حکومتی مستقل و بر پایه ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) همواره از مظلومان در سراسر جهان، به‌خصوص مردم فلسطین، حمایت و علیه استکبار جهانی و ظلم و ستم آنها مبارزه می‌کرد، شعار “مرگ بر آمریکا” که توسط ایشان مطرح شد، به نمادی از مقاومت در برابر سلطه آمریکا تبدیل شد.

شیخی زاده با اشاره به پیام امام در جهت وحدت امت‌های اسلامی در مبارزه با ظلم و استبداد، تأکید داشت: پیام امام خمینی در مورد وحدت امت اسلامی و مبارزه با ظلم، در بسیاری از کشورهای اسلامی، به‌ویژه در منطقه خاورمیانه، باعث ایجاد موجی از بیداری اسلامی شد، این بیداری، منجر به ظهور جنبش‌های مردمی متعددی شد که برای آزادی، عدالت و دموکراسی مبارزه می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های امام خمینی (ره)، الهام‌بخش جنبش‌های اسلامی در سراسر جهان، از جمله انقلاب لبنان، انقلاب اسلامی الجزایر و انتفاضهٔ اول و دوم فلسطین بود، این جنبش‌ها به آزادی و استقلال بسیاری از کشورهای اسلامی منجر شد و نقش مهمی در جهان اسلام ایفا کردند.

شیخی زاده نماینده شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نقشی بی‌بدیل در بیداری و حرکت پیش‌رونده ملت‌های مسلمان در سراسر جهان ایفا کرد، او با احیای اسلام ناب محمدی، رهبری انقلاب اسلامی ایران، حمایت از مقاومت فلسطین، ترویج گفتمان وحدت اسلامی و الهام‌بخش جنبش‌های اسلامی، مسیر را برای تحولات بزرگی در جهان اسلام هموار کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار