کارشناس سیاسی در گفتگو با بسیج:

قیام 15 خرداد جوشش قلبی و معنوی مردم مسلمان ایران است

رهدار گفت: قیام ۱۵ خرداد چون رنگ و بوی عاشورا و محرم داشت، قیامی حسینی بود که باعث تجدید حیات اسلام ناب شد؛ لذا پاسداشت و بزرگداشت قیام پانزده خرداد ۴۲ بر هر ایرانی مسلمان و آزاده واجب است.
کد خبر: ۹۶۰۳۹۸۶
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

محبعلی رهدار، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، بیان کرد: قیام پانزده خردادماه سال ۱۳۴۲ قیام علیه استبداد، طاغوت و حکومت غیر خدا بود. حضرت امام (ره) در خردادماه ۱۳۴۲ با اشاره به حذف شرط سوگند به قرآن کریم و مسلمان بودن در انجمن‌های ایالتی و ولایتی بی‌واسطه حقایقی را با مردم درمیان گذاشت و در خصوص اصلاحات ضد دینی موسوم به انقلاب سفید دست به افشاگری زد و از چهره نفوذ اسرائیل و آمریکا برای حذف اسلام پرده برداشت.

وی افزود: امام (ره) انقلاب سفید را به انقلاب سیاه تعبیر کرد و آن را قیچی دولبه ای دید که یک لبه آن تحجر و یک لبه آن تجدد است و قصد دارد اسلام را قطع کند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: قیام پانزده خرداد، نقطه اثر سه عنصر است که این سه مردم به‌عنوان امت، رهبری به‌عنوان امام و روحیه شهادت‌طلبی ضریب یافته از همزمانی با محرم و عاشورا است.

وی تصریح کرد: قیام برای احیای اسلام ناب محمدی در ۱۵ خرداد ۴۲ شروعی بود که در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد و ثمره‌اش جمهوری اسلامی گردید.

رهدار ۱۵ خرداد را نماد جوشش قلبی و معنوی مردم مسلمان ایران بیان و خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد قیامی بود خونین در دفاع از اسلام عزیز و کنارزدن حاکمیت غیر خدا، نفی استبداد و نفوذ بیگانگان، علی‌رغم تحلیل‌های مادی و غلط هیچ جناح و حزبی اعم مارکسیستی و غیر مارکسیستی در این قیام نقش جدی نداشت و فقط مهم‌ترین عامل را انگیزه الهی و اسلامی می‌توان قلمداد کرد.

وی اذعان کرد: قیام پانزده خرداد گرچه توام با حوادثی تلخ و خونین بود؛ ولی در وسعت تاریخ خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از خودگذشتگی‌های یک ملت فی‌سبیل‌الله است که نقش مرجعیت دینی را به‌خوبی نشان داد.

این کارشناس ادامه داد: پانزده خرداد حقیقتی را برای نسل جدید نیز به ارمغان دارد و آن این است که آنهایی که می‌خواستند اسلام نباشد، قرآن نباشد خودشان نیستند.

وی در پایان گفت: قیام ۱۵ خرداد چون رنگ و بوی عاشورا و محرم داشت، قیامی حسینی بود که باعث تجدید حیات اسلام ناب شد؛ لذا پاسداشت و بزرگداشت قیام پانزده خرداد ۴۲ بر هر ایرانی مسلمان و آزاده واجب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار