خبرهای داغ:

۷۵۰ مورد بازرسی از مراکز داروئی و درمانی دامپزشکی استان خوزستان

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی استان خوزستان گفت: ۷۵۰ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور برخورد با هرگونه تخلف و توزیع دارو‌های غیرمجاز در مراکز دارویی و درمانی وابسته به دامپزشکی، به عمل آمده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۲۷۸
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان محمود ایرج دوست رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی استان خوزستان گفت: به منظور جمع آوری داروها و واکسن های غیر مجاز از شرکت ها و داروخانه‌های دامپزشکی و مراکز مایه کوبی سطح استان از تمام این مراکز بازدید به عمل آمد.

ایرج دوست با اشاره به اینکه در این بازرسی ها بیش از هزار و ۷۰۰ کیلوگرم دارو و واکسن تاریخ مصرف گذشته وغیر قابل مصرف کشف وضبط گردید افزود: ارزش تقریبی این اقلام بالغ بر بیش از هشت و نیم میلیارد ریال بوده است.

رئیس ادراه دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان خوزستان اظهار داشت: در این بازرسی‌ها مواردی از قبیل شرایط نامناسب نگهداری و توزیع دارو، امکانات، تجهیزات مورد نیاز، حضور مسئولان فنی، و حتی وجود داروهای غیر مجاز و تاریخ گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای سلامت محوری همچون دارو و واکسن دامی به طور مستقیم بر سلامت دام و انسان ارتباط دارد افزود: نظارت دقیق بر فعالیت مراکز توزیع و عرضه دارو و واکسن از سوی بازرسان دامپزشکی بصورت مستمر و با دقت انجام می گیرد.

محمود ایرج دوست در پایان بیان کرد: ورود هرگونه دارو و و اکسن دامی باید از مجاری قانونی و با نظارت های خاص صورت بگیرد و عرضه آن در مراکز غیر مجاز ممنوع می باشد و مراکز دارویی و درمانی نیز موظف هستند که اقلام دارویی و واکسن دامی را از طریق شرکت های مجاز و مورد تائید سازمان دامپزشکی تهیه و براساس ضوابط توزیع نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار