خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی آذربایجان شرقی:

عدالت فرهنگی و مردمی سازی فرهنگ محور برنامه های فرهنگی دولت سیزدهم

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی آذربایجان شرقی گفت: عدالت فرهنگی در توسعه متوازن فرهنگ و مردمی سازی فرهنگ محور برنامه های فرهنگی دولت سیزدهم بود.
کد خبر: ۹۶۰۴۲۸۲
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید محمدحسین بلاغی در نخستین نشست از سلسله نشست های رسانه رسم خدمت در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از سانحه هوایی بالگرد رئیس جمهور و هیات همراهش، افزود: ۵۸ هزار مترمربع کل فضای فرهنگی در استان وجود دارد و ۳۹ هزار متر مربع دیگر نیز در حال ساخت و حدود ۶۰ درصد فضای فعلی نیز در دست بهسازی است.

وی اضافه کرد: اعتبارات عمرانی استان برای تکمیل طرح ملی مقبره الشعرای تبریز، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ بالغ بر هفت برابر شد و از ۲۲۰ میلیارد ریال به یکهزار و ۵۲۴ میلیارد ریال رسید.

بلاغی ادامه داد: عتبار فرهنگی استان دو سال گذشته ۹ برابر شده است و ۵۰ میلیارد تومان برای چهار طرح شهرستانی آذرشهر، ملکان که به اتمام رسیده و کلیبر و‌هشتزودنیز  بالای ۸۰ درصد رشد داشته تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: ۱۰ شهرستان استان دارای سینما هستند و  تلاش داریم. سالن های سینما در شش شهرستان جدید نیز ایجاد کنیم که با ایجاد آن ها به ۱۶ شهرستان می رسد.

بلاغی با بیان اینکه امسال در حوزه تولید و مجوز نهایی  فیلم ها شاهد ۸۱ درصد رشد بوده ایم، گفت: تماشاگران سینما  نیزبیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه اجرای موسیقی در استان بیش از ۲ برابر شده و بعد از تهران، بیشترین تعداد اجرا را داریم، افزود: استقبال از برنامه‌های موسیقی در این بازه زمانی ۵۵ درصد افزایش داشته و به ۳۱۱ هزار نفر رسیده است.

بلاغی ادامه داد: سال گذشته با موضوع مهیا ۵۲ کلان طرح را واگذار کردیم و ضریب مشارکت بخش خصوصی به بالای ۸۲ درصد رسیده است و امسال نیز قرارگاه شهید آوینی برای انجمن های هنری را در ادامه طرح مهیا خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شررقی تنها استان برای صدور مجوز کتاب پس از تهران است، بیان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب تالیف شده در استان چاپ شده که یکهزار و ۷۵۸ عنوان آن چاپ اول هستند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار