خبرهای داغ:

تلاش برای پیشرفت طرح های عمرانی کلانشهر اهواز

فرماندار اهواز گفت : برای جابه‌جایی فرودگاه اهواز ، حل مشکلات آب و فاضلاب و توسعه روستاهای این شهرستان اقداماتی در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۰۵
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، فرماندار اهواز با بیان اینکه مکان جدید احداث فرودگاه اهواز در اتوبان خلیج فارس استان جانمایی شده گفت: جابه جایی فرودگاه بین المللی اهواز به دلیل مشکل بودجه و اعتبار متوقف شد و برای اجرای این طرح نیازمند سرمایه‌گذار بین‌المللی هستیم.

 

سید احمد موالی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر محوطه و فضای فرودگاه اهواز در حال بهسازی است و با اجرای این طرح روند بهتری در فرودگاه اهواز برای خدمت‌رسانی به مردم شاهد خواهیم بود.

 

طرح انتقال فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز به دلیل استقرار آن در شهر و مشکلات صوتی و یا ترافیکی که برای مردم ایجاد کرده از چند سال گذشته مطرح شده، اما تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه جابه جایی فرودگاه بین المللی اهواز به خارج از شهر یک الزام است تصریح کرد: برای رفاه حال مردم و جلوگیری از هرگونه مزاحمت برای شهروندان نیاز است که فرودگاه اهواز به خارج از شهر منتقل شود.

 

موالی زاده با اشاره به اختلافات ایجاد شده بین شهرداری و شورای شهر اهواز در چند ماه اخیر توصیه کرد: که هر ۲ دستگاه مصلحت شهر و مردم را ببینند و در مواردی از خودگذشتگی نشان دهند.

 

فرماندار اهواز اضافه کرد: متاسفانه اختلاف بین شهرداری و شورای شهر باعث ناراحتی مردم شده است، برخی موضوعات مربوط به درون شورا است و توسط اعضای شورا باید رسیدگی شود.

 

طی یک ماه اخیر اختلافاتی بین شورا و شهرداری اهواز ایجاد شده که معضلاتی را برای شهر به همراه داشته است.

 

وی گفت: طبق قانون هیچ دستگاهی نمی‌تواند به موضوعات و موارد مربوط به شهرداری و شورا ورود کنند با این وجود لازم است که مصلحت شهر در نظر گرفته شود.

 

موالی زاده با اشاره به اینکه تلاش شد تا وجهه بی طرفی در این مورد داشته باشیم بیان کرد: متاسفانه فرآیند اختلاف بین شورا و شهرداری اهواز بسیار طولانی شده و این موضوع زیبنده کلانشهر اهواز نیست.

 

فرماندار اهواز اظهار کرد: جلسات غیر رسمی و شورای تامین اهواز برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، اما متاسفانه به نتیجه نرسید و همچنان این اختلافات وجود دارد.

 

وی گفت: طبق قانون دستور تشکیل ۲ جلسه فوق العاده شورای شهر اهواز برای رسیدگی به برخی موضوعات داده شد.

 

موالی زاده با اشاره به اینکه رسیدگی به این اختلافات بر عهده شورای حل اختلاف خوزستان است تصریح کرد: فرماندار وظیفه دارد تا تمام موارد را به شورای حل اختلاف استان گزارش دهد و شورای حل اختلاف استان نیز در حال بررسی و رصد این موضوع است.

 

فرماندار اهواز با تاکید بر اینکه اولویت فرمانداری اهواز رسیدگی به امورات مردم است اظهار کرد: اگر مشکل و یا مسئله‌ای در شهر وجود داشته باشد باز هم دستور برگزاری جلسه شورا به صورت فوق‌العاده داده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه زمان آبگرفتگی و مانده آب در اهواز هنگام بارش باران بسیار کاهش یافته است ادامه داد: برای رفع کامل این معضل در اهواز باید در طرح بزرگ فاضلاب این مسئله پیگیری و رفع شود.

موالی زاده اظهار کرد: البته با اقدامات انجام شده زمان مانده آب بارندگی در اهواز بسیار کاهش یافته است.

 

فرماندار اهواز شهرداری را مسئول اجرای طرح جمع آوری آب‌های سطحی دانست و افزود: شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز باید توسط شهرداری انجام شود.

 

وی توضیح داد: البته باید شبکه دفع آب‌های سطحی در مناطق و شهرک‌های جدید قبل از ساخت خانه ایجاد شود تا با مشکلات در این بخش روبرو نشویم.

 

موالی زاده پیشرفت طرح فاضلاب اهواز را یکی از برنامه‌های با اولویت دانست و افزود: پیشرفت هر چه بیشتر طرح فاضلاب اهواز از اولویت‌های فرمانداری اهواز و دولت است تا هر چه زودتر مردم با تکمیل این طرح از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

 

فرماندار اهواز اظهار کرد: تعمیر و به روزرسانی تصفیه خانه‌های اهواز برای بهبود شرایط آبرسانی از دیگر برنامه‌های امسال است.

 

موالی‌زاده با بیان اینکه برای توسعه آبرسانی و حل مشکل قطعی و افت فشار آب باید تصفیه خانه جدید احداث کرد ادامه داد: اهواز سومین شهرستان وسیع کشور است و بهبود آبرسانی به تمام مناطق آن بسیار سخت است.

 

وی بیان کرد: تلاش بر این است در سال جاری معضل قطعی آب در برخی مناطق اهواز را به صورت مقطعی حل کنیم تا مردم تنش کمتری را در این حوزه داشته باشند و پیگیر حل این مشکل برای همیشه هستیم.

 

فرماندار اهواز اظهار کرد: آبرسانی به روستا‌های بخش غیزانیه اهواز که در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی همراه بود در حال انجام است.

 

موالی‌زاده گفت: تلاش می‌شود تا مشکل آبرسانی به این منطقه نیز به طور کامل رفع شود و روستا‌های این بخش نیز از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

 

وی با بیان اینکه در سه بخش شهرستان اهواز طرح‌های عمرانی زیادی برای بهسازی و بهبود مناطق شهری و روستایی در حال انجام است اضافه کرد: در سال‌های اخیر با پرداخت عوارض آلایندگی تحولات بسیار چشمگیری را در انجام طرح‌های عمرانی روستا‌ها و شهر‌های اهواز شاهد بودیم.

 

وی گفت: روستا‌های شهرستان اهواز تحول بسیار خوبی در اجرای طرح‌های عمرانی داشتند و شاهد آبادانی مناطق روستایی اهواز هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار