خبرهای داغ:
در راستای تحقق وعده ای دیگر از رییس جمهور شهید:

مجتمع قضایی شهر جدید صدرا افتتاح شد

مدیرعامل شرکت عمران صدرا گفت: یکی از مطالبات به حق مردم شهر جدید صدرا با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، و از وعدههای ارزشمند رییس جمهور شهیدمان، استقرار دائم ادارات دولتی در جهت خدمت رسانی بهتر و هویت بخشی به این شهر جدید است.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۲۹
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهندس مهدی پوربهی مدیرعامل شرکت عمران صدرا در آئین افتتاحیه ساختمان مجتمع قضایی شهر جدید صدرا اظهار  داشت: یکی از مطالبات به حق مردم شریف شهر جدید صدرا با بیش از 200 هزار نفر جمعیت، استقرار دائم ادارات دولتی در جهت خدمت رسانی بهتر و هویت بخشی به این شهر جدید است. 

وی با بیان اینکه تاکنون 22 اداره به شکل نمایندگی یا به صورت اداره در شهر جدید صدرا مستقر شده اند، تصریح کرد: شرکت عمران صدرا با یک نگاه جدی به خدمت رسانی برای مردم نقش هماهنگی خود با دستگاه ها را به خوبی ایفا کرده و امروز می توانیم ادعا کنیم که این 22 اداره در هماهنگی کامل، وحدت و هم افزایی با مجموعه های شهرداری، شورای شهر، سپاه امیرالمومنین و ستاد نماز جمعه و شرکت عمران صدرا هستند. 

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه 44 اداره دیگر از جمله اداره آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، و اداراتی که بیشتر با مردم سر و کار دارند، نیاز است به شهر جدید صدرا وارد شوند، یادآور شد: اگرچه غم و غصه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش ما را در غم و اندوه فرو برد، اما امروز شاهدیم که ساختمان مجتمع قضایی شهر صدرا که وعده ارزشمند ایشان بوده به بهره برداری رسید و به مردم شریف شهر صدرا تقدیم گردید. 

پوربهی با اشاره به اینکه زیربنای این ساختمان 2500 متر مربع در زمینی به مساحت 20.000 متر مربع (۲ هکتار) است، تأکید کرد: تأمین زمین محل محل اجرای این پروژه به همت شرکت عمران صدرا با ارزش روز بالغ بر یکصد میلیارد ریال انجام گردید که علاوه بر آن شرکت عمران صدرا توانست با کمک حدود 100 میلیارد ریالی خود در اجرای پروژه نیز نقش آفرینی کند تا در شیرینی کام مردم شریف شهر صدرا نیز سهیم باشد که این مجتمع امروز با هماهنگی ادارات و نهادهای درگیر به ویژه دادگستری استان فارس با اعتبار بالغ بر 700 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. 

وی اضافه کرد: خدمات این مجتمع قضایی علاوه بر شهر صدرا، به کل شمال غرب شیراز نیز خواهد رسید. 
پوربهی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از دادگستری استان فارس به ویژه ریاست کل دادگستری و دادستان فارس گفت: در سال گذشته با همکاری دادگستری فارس بیش از 707 پرونده از زمین‌خواری در اطراف صدرا در راستای صیانت از بیت‌المال در جهت تأمین منابع ریالی توسعه شهر صدرا به سرانجام رسید و امروز خوشحالیم که با استقرار مجتمع قضایی، سرعت رسیدگی به پرونده های حقوق بیت‌المال در این منطقه سرعت بیشتری پیدا می‌کند. 

مدیرعامل شرکت عمران صدرا همچنین با اشاره به تأمین زمین و تکمیل ساختمان اداره ثبت اسناد و سازمان نظام مهندسی شهر صدرا توسط شرکت عمران صدرا بیان داشت: شرکت عمران صدرا با تأمین زمین و کمک در احداث ساختمان اداری در این شهر جدید تلاش نموده که ادارات دیگر هم بتوانند در صدرا مستقر شوند تا ساکنان بتوانند امورات اداری خود را در نزدیک ترین نقطه جغرافیایی به محل سکونتشان انجام دهند و در این راستا قراردادهایی با دستگاه ها منعقد و زمین های مربوطه به ادارات تحویل شده و با هماهنگی و پیگیری استاندار محترم، احداث ساختمان‌های مربوطه در بودجه‌بندی سال جاری و سالهای آینده گنجانده می شود. 

وی افزود: این شرکت آمادگی دارد که زمین تمام اداراتی که باید در برنامه کاری در این شهر مستقر شوند. را با کاربری  اداری تأمین نماید. 

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس هم در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع قضایی شهر جدید صدرا ضمن قدردانی از مسؤلان قضایی استان فارس، گفت: شهر جدید صدرا افزایش جمعیتی قابل توجهی داشته است و تقریبا معادل جمعیت شش شهرستان را در خود جای داده، اما در استقرار ادارات با کمبود مواجه است.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه این شهر در حوزه قضایی نیز با مشکل مواجه بود، افزود: مردم صدرا برای رفع مشکلات قضایی خود باید به شهر شیراز مراجعه می‌کردند که این موضوع علاوه بر اتلاف وقت، باعث ایجاد گره‌های ترافیکی در محور‌های بین شیراز و صدرا می‌شد؛ الحمدلله با تلاش‌های مجموعه قضایی استان با افتتاح این مجتمع قضایی موضوعات حقوقی مردم در صدرا مرتفع خواهد شد.

ایمانیه از مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر جدید صدرا خواست سرعت پیگیری‌ها برای استقرار ادارات از جمله ورزش و جوانان، پزشکی قانونی، آموزش و پرورش، ثبت اسناد افزایش یابد و خاطرنشان کرد: زمین برای ساخت ادارات مورد نیاز در شهر صدرا فراهم است که امیدواریم در مدت زمان کوتاه، شاهد استقرار ادارات در صدرا باشیم.

وی ضمن درخواست از سایر سازمان‌ها برای استقرار در شهر جدید صدرا به شکل اداره یا نمایندگی گفت: یکی از راه‌های مهم برای آرامش و امنیت شهر جدید صدرا استقرار ادارات در این شهر است که با همکاری مسئولان و پیگیری متولیان شهر جدید صدرا محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار