خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد خبر داد

استان همدان پیشگام در نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده روستایی/ افزایش ۴۳ درصدی بارش رحمت الهی در همدان

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در زمینه نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده روستایی در کشور پیشگام است، گفت: تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکن ناایمن روستایی با همت بنیاد مسکن نوسازی و یا بهسازی شده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۴۸
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ ستاد مدیریت بحران استان همدان اظهار کرد: بارش رحمت الهی در مقایسه با بلندمدت ۱۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته و امیدواریم این بارندگی‌ها به پایان خشکسالی و رونق کشاورزی در استان منجر شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده روستایی در کشور پیشگام است، گفت: تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکن ناایمن روستایی با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوسازی و یا بهسازی شده است.

استاندار همدان افزود: شناسایی و رسیدگی به بناهای ناایمن فقط مختص شهرهای پرجمعیت نیست و این اقدامات باید در شهرهای کوچک‌تر و با جمعیت کمتر نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اقداماتی فراتر از اخطار و تذکر برای ساختمان‌های ناایمن، به ویژه در ابنیه عمومی و بافت‌های فرسوده ضروری است.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: انجام اقداماتی مانند استحکام‌بخشی به پی‌ها و نما، از بروز حوادث ناگوار و ریزش ساختمان‌ها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: آموزش دهیاران و ساکنان مناطق روستایی و همچنین تجهیز آنها به امکانات لازم برای اطفاء حریق، از جمله راهکارهای کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بیمه کردن بناها و ساختمان‌ها در برابر حوادث طبیعی، لایروبی مسیل‌ها و آبراهه‌ها برای جلوگیری از وقوع سیل و احداث حوضچه‌های رسوب‌گیر در ارتفاعات برای کنترل روان‌آب‌ها مورد تأکید است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار