به همت پایگاه مقاومت زینب کبری سلام الله علیها چلیچه؛

محفل نورانی انس کریم با حضور قاریان ممتاز

محفل نورانی انس کریم با حضور قاریان ممتاز
به مناسبت سالگرد رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) محفل نورانی انس کریم در شهر چلیچه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۷۶
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این روز حافظان و قاریان ممتاز کلام حق به تلاوت آیات نورانی قرآن پرداختند و ثواب آن را به ارواح طیبه امام راحل، شهدا، شهدای 15 خرداد، شهدای خدمت، خادم الرضا علیه السلام حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان شهیدش کردند.

در ادامه این مراسم فرمانده پایگاه مقاومت بسیج زینب کبری با تسلیت سالگرد ارتحال امام راحل، گرامی داشت   قیام 15 خرداد و تبریک و تسلیت  شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان شهیدش بیان کرد: آدمی چه در اندیشه و چه در رفتار و کردار نیازمند الگو و اسوه‌ای دارد که خود را با آن همگون ساخته و به پیشرفت و تعالی مطلوب و هدف خویش دست یابد.

وی افزود: امام خمینی (ره) مظهر وحدت و یگانگی تمام مسلمانان جهان است. اگر الگوی او در مرتبه‌ای متعالی و والا قرار داشته باشد، رفتار و اندیشه انسان نیز متعالی و مترقی خواهد شد؛ زیرا مشاهده کردار مثبت و اندیشه‌ متعالی، انسان را به تبعیت از آن اسوه هدایت می کند و جاذبه آن اندیشه و کردار به دلیل همسازی با فطرت الهی انسان، او را با خود بالا خواهد برد. از طرف دیگر آن کس که ارزش‌ها و کمالات را در کردار خویش بنمایاند، در جذب و هدایت دیگران سرآمدتر از کسی است که به گفت و شنود یک‌سویه و گفتار خالی بسنده کند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج زینب کبری سلام الله علیها، در پایان یادآور شد: یکی از آثار برجسته شرح صدر در اسلام، «حق پذیری» است. انسان به دلیل محدودیت های فکری و علمی؛ یعنی وسعت تنوع و پیچیدگی حقایق و معارف در جهان و دشواری احاطه فکری همه جانبه بر آن ها، خطای انسان در بازیابی اندیشه و رویه صحیح را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: دلیل دیگری که انسان، دچار خطا و لغزش می شود، پیروی از تمایلات و خواهش های نفسانی است و سومین دلیل متقن برای اشتباهات انسان، موضوع فراموشی و غفلت ناخواسته است که از ضعف ذهنی و روحی ناشی می شود.

فرمانده پایگاه مقاومت زینب کبری سلام الله علیها چلیچه گفت: امام خمینی (ره) با توکل برخدا، در برابر انبوه مشکلات و مصائب ایستاد و به خود تزلزل راه نداد و با حمایت مردم انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار