در جونقان برگزار شد؛

محفل انس با قرآن کریم به نیابت امام و شهدا

محفل انس با قرآن کریم به نیابت امام و شهدا
همزمان با ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد محفل انس با قرآن با حضور حلقه صالحین نوجوانان پایگاه مقاومت بسیج ریحانه النبی سلام الله علیها جونقان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۸۶
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد، با حضور نوجوانان بسیجی محفل انس با قرآن مجید برگزار شد.

در این برنامه معنوی نوجوانان بسیجی با تشکیل حلقات صالحین در پایگاه مقاومت بسیج ریحانه النبی سلام الله علیها به تلاوت آیات نورانی قرآن مجید پرداختند و ثوابش را هدیه ارواح طیبه امام راحل،شهدای قیام خونین 15 خرداد و شهدای خدمت کردند.

در ادامه مراسم، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ریحانه النبی سلام الله علیها جونقان در جمع بسیجیان، به بیان علل مخالفت امام خمینی(ره) با نظام سیاسی، ستم شاهی پهلوی پرداخت و گفت: نابودی اعتقادات اسلامی، از بین رفتن استقلال کشور، نقض قانون اسلامی، امتیازات داده شده شاه به غرب، پیوند پنهانی و غیرمستقیم با اسرائیل، هزینه های بیهوده ی تسلیحاتی، فساد رایج در میان بزرگان دولتی، رکود و نابسامانی در بخش کشاورزی، افزایش هزینه های زندگی، کمبود مسکن، گسترش روز افزون حلبی آبادها و شکاف فزاینده میان فقرا و ثروتمندان، سرکوب روزنامه ها و احزاب سیاسی و در یک تقسیم بندی کلی و اساسی تر می توان گفت که، حضرت امام علل مخالفت خود و ملت ایران علیه نظام پهلوی را در سه بخش مطرح می کنند: نخست روحیه ی خودکامگی و استبداد پهلوی (نفی طاغوت).دوم نفوذ استعمار و سلطه گری آن ها بر ملت مسلمان ایران و وابستگی شاه به اجانب (نفی استعمار). و در مرحله ی سوم، از همه مهم تر، بافت فکری تشیع که مخالف با طاغوت و ظلم می باشد (طرح جایگزینی حکومت اسلامی به جای رژیم طاغوت).

وی در پایان افزود:از حضرت امام خمینی سؤال می شود که دلایل اصلی شما برای مخالفت با شاه چیست؟ امام در جواب فرمودند: خیانت های بیش از حدّ شاه در تمام زمینه ها دلیل اصلی مخالفت ما با او است. او سال های زیادی برخلاف تمام موازین قانونی حکومت کرده است. کشتارهای بیش از حدّ او، وابستگی او به اجانب، هدم استقلال کشور به تمام ابعاد، حکومت غاصبانه او را محکوم می کند. ملت او را نمی خواهد، او باید برود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار