خبرهای داغ:
با هدف تقویت تعاملات جهانی در بستر اینترنت صورت گرفت؛

رونمایی و افتتاح وبگاه انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی همدان

همدان-رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افتتاح و رونمایی وبگاه انگلیسی این دانشگاه علوم پزشکی همدان با هدف تقویت تعاملات جهانی در بستر اینترنت خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۴۴۷۸
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در مراسم رونمایی و افتتاح وبگاه انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه جای خالی این زیرساخت مهم در نمای عملکرد دانشگاه بسیار محسوس بود، اظهار کرد: به لطف خداوند و با همت مدیریت‌های روابط عمومی و فناوری اطلاعات دانشگاه و با مشارکت‌ حوزه‌های پژوهشی و بین الملل و درمان این پایگاه با محوریت توسعه بین المللی سازی دانشگاه راه‌اندازی و افتتاح شد.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای عملکرد دانشگاهی که می‌خواهد در عرصه بین‌الملل حرف برای گفتن داشته باشد برخورداری از  وبگاهی جامع به زبان انگلیسی است که نماینده قابلیت ها و ظرفیت‌های دانشگاه در خارج از کشور باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد:  ادامه این مسیر با معاونت بین‌الملل دانشگاه خواهد بود که می بایست با به‌روز رسانی، تعریف فرایندها و ارائه محتواهای کاربردی و توسعه ظرفیت‌های آن در مسیر اهداف تعاملات بین‌المللی دانشگاه گام بردارد.

وی افزود: بدیهی است با توجه به سیاست‌ها و شاخصهای نظام های رتبه بندی دانشگاه های جهان، وبگاه انگلیسی دانشگاه می تواند با ایجاد بستری جهت تبادل دانش و توسعه همکاری های بین‌المللی، باعث ارتقاء جایگاه دانشگاه در سطح رتبه بندی های جهانی گردد.

* معرفی دانشگاه در سطح بین‌الملل مهمترین رویکرد راه‌اندازی وبگاه انگلیسی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز معرفی این دانشگاه در سطح بین‌الملل را مهمترین رویکرد راه‌اندازی وبگاه انگلیسی برشمرد و گفت: وبگاه جدید شامل بخش‌های اصلی معرفی ساختار و حوزه‌های اصلی دانشگاه، گردشگری سلامت، آموزش و دانشجویان بین الملل، تحقیقات و فناوری بخش‌های متنوعی از جمله اخبار و رویدادها، چندرسانه‌ای و تور آشنایی با دانشگاه و پذیرش آنلاین است.

علیرضا توقیری تصریح کرد: صفحه معرفی کشور ایران و استان همدان از دیگر آیتم‌هایی است که در این سایت برای کاربران منظور شده که می‌تواند در توسعه ظرفیت‌های توریسم سلامت مورد استفاده قرار گیرد البته در این خصوص داده‌های متنوع دیگری نیز به مرور به ظرفیت‌های فراهم آمده افزوده می‌شود.

وی در گزارشی از روند اجرای این پروژه افزود: پس از راه‌اندازی پورتال جامع فارسی دانشگاه در فروردین سال قبل، طراحی و راه‌اندازی وبگاه انگلیسی در دستور کار قرار گرفت و کارگروه ویژه‌ای از اردیبهشت۱۴۰۲ با حضور نمایندگان روابط عمومی، فناوری اطلاعات، معاونت تحقیقات، معاونت آموزشی، معاونت درمان و دانشکده بین‌الملل تشکیل شد و جلسات تخصصی و ویژه با نمایندگان واحدهای ذینفع برای راهنمایی، ارزیابی و تحلیل نیازها به منظور طراحی اختصاصی قالب‌های گرافیکی و چینش و انتخاب محتوا برگزار شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین با اشاره به تلاش تیم تولید محتوا افزود: طراحی و پیاده‌سازی اختصاصی صفحات و فرم‌های موردنیاز واحدها با نگاه مخاطب خارجی و عکاسی و تصویربرداری ویژه از بخش‌های مختلف دانشگاه و بیمارستان‌ها به منظور درج و نمایش در وبگاه از دیگر اقداماتی است که با تلاش همکاران در هریک از این سرفصل‌ها انجام شد.

وی تولید محتوا و برگزاری جلسات ویژه به منظور جمع‌بندی نیازها و ترجمه اختصاصی مطالب دریافتی به منظور درج در وبگاه جهت ارزیابی وب سایت‌های دانشگاهی در تایمز  طی یک‌سال گذشته صورت گرفته است.

توقیری خاطرنشان کرد: طراحی ویژه صفحات دانشکده‌ها، معاونت‌ها، معرفی همدان و جاذبه‌های ایران، فضاهای زندگی دانشجویی، مقاطع تحصیلی، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، و سایر امکانات آموزشی و پژوهشی و ورزشی و رفاهی دانشگاه و سایر صفحات سایت اصلی متناسب با بروزترین زبان‌های طراحی وب سایت توسط همکاران روابط عمومی دانشگاه و ایجاد زیرساخت‌ها توسط مدیریت فناوری اطلاعات به انجام رسید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه در اجلاس اخیر وزارت بهداشت بر تقویت زیرساخت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تأکید شد، عنوان کرد: ۵ تا ۱۰ درصد از شاخص‌های رنکینگ بین‌المللی نیز مربوط به بستر تعاملات این حوزه است.

رضا شکوهی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مسیر بین‌المللی‌سازی دانشگاه از طریق وبگاه اینترنتی ممکن می‌شود، گفت: لازم است در این راستا اطلاعات کامل‌تری در سایت بارگذاری شود و زمینه همکاری بیشتر در این خصوص فراهم شود تا به اهداف مورد نظر و جایگاه شایسته دانشگاه دست یابیم.

*افتتاح سایت انگلیسی آغازی مؤثر برای توسعه بین‌المللی سازی و جذب توریسم سلامت

مدیر فناوری و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به فراهم‌آوری ظرفیت‌های متنوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در راه‌اندازی این وبگاه اشاره و اظهار کرد: امید است با اقدامات صورت گرفته و تلاش بی‌دریغ همکاران، این افتتاح آغازی مؤثر برای توسعه بین‌المللی سازی دانشگاه باشد.

احسان کوکاییان برگزاری جلسات آموزش پنل وب سایت برای نمایندگان واحدها به منظور درج مطالب اختصاصی را از دیگر اقدامات در راه‌اندازی این وبگاه برشمرد و افزود: همچنین برگزاری جلسات ویژه به منظور جمع‌بندی نیازها و پیاده‌سازی نهایی قالب‌های اختصاصی واحدها صورت گرفته است.

*وبگاه انگلیسی یکی از ضروریات نمایه‌سازی دانشگاه در حوزه بین‌الملل است

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به پیچیدگی مسائل راه‌اندازی سایت و بارگذاری محتواهای مورد نظر، از همت همکاران روابط عمومی و فناوری اطلاعات دانشگاه در این راستا قدردانی کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد به غیر از زبان انگلیسی یک زبان خارجی دیگر نیز در این سایت به کار گرفته شود.

علیرضا سلطانیان به تدوین فرایندی یکسان در انتشار اخبار و اطلاعیه‌های واحدهای مختلف دانشگاه در سایت انگلیسی اشاره و بیان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی لازم جهت اعتباربخشی نیز انجام شده و در زمان طلایی اعتباربخشی که فصل تابستان است اقدامات لازم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار