صادرات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیش از 5 برابر شد

تبریز- زئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه صادرات این پارک در دولت سیزدهم بیش از 5 برابر شده است، میزان آن را حدود 13 میلیون دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۰۴۵۰۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید جعفری راد در دومین روز از سلسله نشست های رسانه رسم خدمت در جمع خبرنگاران، افزود: صادرات پارک علم و فناوری استان در سال 99 و پیش از دولت سیزدهم حدود ۲.۵ میلیون دلار بود.

وی اضافه کرد: میزان فروش داخلی محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در سال 1399 حدود 2هزار میلیارد ریال بود که این میزان در دولت سیزدهم به 550 هزار میلیارد ریال رسیده است.

جعفری راد انواع ماشین آلات، کنتور هوشمند، قیر رنگی و قطعات خودرو را از جمله محصولات صادراتی شرکت های دانش بنیان مستقر در  پارک علم و فناوری استان برشمرد و ادامه داد: آذربایجان شرقی به لحاظ هم مرز بودن با کشورهای قفقاز، ترکیه و روسیه به راحتی محصولات شرکت های دانش بنیان را به این کشورها و اروپای شرقی صادر می کند.

وی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان هاب فناوری ترکیه شناخته شده و در حوزه های مختلف تولیدات فنارانه را به این کشور صادر می کند.

جعفری راد اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان تا 3 سال گذشته جزو پارک های سطح سه کشور و در رده 20 قرار داشت که اکنون با اقدامات صورت گرفته و افزایش شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم، جزو 6 پارک سطح یک کشور قرار دارد.

وی همچنین اعلام کرد: در کشور 5 پارک علم و فناوری مسئولیت ارزیابی دانش بنیان بودن شرکت ها را بر عهده دارد که ارزیابی دانش بنیان شرکت های غرب و شمال غرب کشور بر عهده پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی است.

جعفری راد به افزایش 18 پله ای این پارک در حوزه بودجه و کسب مقام دوم این حوزه در کشور، اشاره و بیان کرد: بیشترین میزان تسهیلاتی که این پارک پیش از سال 1400 به شرکت های دانش بنیان می توانست پرداخت کند یک میلیارد و 200 میلیون ریال بود که اکنون این میزان به 4 میلیارد و 700 میلیون ریال رسیده است.

 زئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای شرکت های دانش بنیان پس از اخذ تسهیلات، سه سال تنفس در نظر گرفته شده و بعد از آن این تسهیلات را با کارمزد چهار درصد پرداخت می کنند.

جعفری راد گفت: 4 مرکز رشد در تبریز و 23 مرکز نیز در شهرستان ها فعالیت دارند که تاش داریم سه مرکز رشد در شهرستان را به پردیس تبدیل کنیم.

 

ارسال نظرات