خطیب موقت جمعه تهران:

وعده صادق شاهکار فرزندان انقلاب بود

خطیب موقت جمعه تهران گفت: عملیات وعده صادق شاهکار فرزندان امام و انقلاب در سپاه پاسداران بود.
کد خبر: ۹۶۰۴۷۸۶
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت با تسلیت ایام شهادت امام جواد علیه السلام گفت: امام جواد علیه السلام در میان ائمه یک ویژگی‌هایی دارد که امام رضا (ع) فرمودند در اسلام کسی پربرکت‌تر از این مولود برای شیعه نیامده است.


وی افزود: او یکی از آن‌هایی است که خداوند او را نعمت مطلق و خیر محض قرار داده است و هیچ گونه نقص و عیب و ضرر و زیانی از او به احدی وارد نشده است، بلکه مظهر سلام، مومن، مهیمن و جبار است.

امام جمعه تهران با اشاره به ویژگی‌های مومن، تاکید کرد: مومن کسی که وجود او برای دیگران امنیت است. مومن کسی است که ایمان و باور دارد و دل بسته است.

وی‌ادامه داد: مومن کسی است که علاوه بر آرامش قلبی و درونی به دیگران هم امان می‌دهد و کسی از دست او نگران نیست و ضرری از او به کسی نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به چهاردهم خرداد سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، گفت: چهاردهم خرداد سالروز عروج بت شکنی است که توانست مسیر تاریخ را تغییر داده و شرق و غرب را تحت تاثیر قرار دهد. او حاکمیت دین را در بستر ولایت فقیه محقق کرده و برای بعد از خودش هم ریل گذاری کرد. امام خمینی (ره) توانست بشر را به سوی راه سعادت که همان راه توحید و قرآن و راه فطرت است، متوجه سازد.

وی افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی است که دارای ابعاد مختلف و ممتاز است. او نزدیک‌ترین فرد از نظر صفات، خصلت‌ها و ارزش‌ها و راه بلدی به عنوان، ولی فقیه، به پیغمبر خدا است. او معصوم نیست، اما رنگ عصمت دارد و ما داریم برخی از علمای ما عصمت عملی داشتند و حتی یک گناه در عمرشان ثبت نشده است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان خاطره‌ای اذعان کرد: آیت الله العظمی آقای بهجت در خصوص امام خمینی رحمت الله علی‌ها گفته بود، امام را در موقع رحلت دیده بود که خیلی زیبا شده و خیلی خوشحال است و باید گفت چرا چنین نباشد، زیرا او کسی بود که در تمام عمرش حتی یک کار برای غیر خدا نکرده است.

وی افزود: امام از نظر تقوا به جایی رسیده بود که بوی امام معصوم را می‌داد. میان امام خامنه‌ای نیز شباهتی با معصوم وجود دارد، زیرا پرچم در دست او است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شب زندهداری‌های امام خمینی (ره)، اذعان کرد: امام در دل شب و محراب اشکش زیاد بوده است و خیلی در سحر‌ها ناله وگریه داشته است و برای همین است که او در مقابله با شاه، اسرائیل و آمریکا آنچنان قدرتمند و قرص محکم برخورد می‌کرد. در واقع امام هم شدت برخوردش در اوج بود و هم رحمتش و ویژگی‌های امام ویژگی‌های کم نظیری بود، لذا خدای متعال این ظرفیت انرژی و قدرت و نفس و همت بلند را به او داد که کشور ما را از یوغ سلطنت سراسر فساد بیرون بکشد.

وی‌ادامه داد: امام خمینی (ره) زیر بیرق امام زمان (عج) و ائمه اطهار و پیغمبر خدا نظامی اسلامی را تشکیل داد. او به مردم ایمان داشت و مردم را دوست داشت و معتقد بود که اگر مردم در صحنه باشند دین را نگه می‌دارند و نظام را حفظ می‌کنند و او چقدر تیزبین و آینده نگر بود و قراردادن نظام به نام جمهوری اسلامی از بصیرت‌های الهی امام بود.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه موحد بود و جز خدا کسی را موثر نمی‌دید، بستر تحکیم اسلام و نظام اسلامی را در پیاده کردن احکام خدا با خواست و اراده مردم میسر می‌دانست و در غیر این صورت اگر نظام از مردم جدا شود و اگر مردم را از امام جدا شوند؛ امت و امام به هم بخورد، نه امت می‌ماند و نه امام می‌تواند امامت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در زمان امیرالمومنین، مردم را از او گرفته بودند و احکام اسلامی دستخوش تحریف شد و خلافت پیغمبر به بنی امیه و بنی عباس رسید و چه جنایت‌ها که به اسم اسلام انجام دادند، اما امام صالح و، ولی خدا و کارشناس دین و صاحب نظر در احکام اعتقادی و اخلاقی و شرعی و فقهی بود و به عنوان یک مرجع و دین شناس جلو افتاد و مردم از او حمایت کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: شما مردم در ۴۴ سال گذشته آنقدر بصیرت داشتید که بمباران تبلیغات دشمن، برای زشت جلوه دادن مسئولین نظام به عنوان یک هدف و راهبرد شما را تحت تاثیر قرار نداد، چون اهل بصیرت هستید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) اظهار کرد: حضرت امام خامنه‌ای در مرقد امام دو نکته را عنوان کردند که به طور اجمال آن را خدمتتان عرض می‌کنم.

وی‌ادامه داد: امام خمینی (ره) سلطنت را مورد هجمه قرار داد و با استبداد مقابله کرد. او با صهیونیست مقابله کرد و جبهه جنگ را با استثمار و شیطان بزرگ باز کرد و می‌توان گفت، او در هر سه جبهه پیروز است.

حجت‌الاسلام صدیقی اذعان کرد: امام آمد و گفت که موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و نگاه‌های عربی و ناسیونالیستی را کنار زد. در حالی که ایران شاهنشاهی پایگاه ترویج قدرت صهیونیست‌ها بود، امام آمد و این پایگاه را گرفت و پشت اسرائیل از این پایگاه بسیار مغتنم خالی شد. در نتیجه سفارت اسرائیل در تهران بسته شد و سفارت فلسطین به جای آن قرار گرفت و این پایگاه از پشتیبانی اسرائیل به پشتیبانی برای فلسطین و مسلمانان تبدیل شد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) نماد روز قدس را که در آخرین جمعه ماه رمضان است را به عنوان ابتکار مطرح کردند که برای حمایت از آرمان فلسطین بود.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به روز قدس امسال گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در خصوص روز قدس امسال وعده داده بودند، در روز قدس امسال و در کشور‌های غیر اسلامی هم علیه اسرائیل قیام صورت گرفت. در واقع روز قدس را امام شروع کردند و امروز امام خامنه‌ای ما این راه را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: این حرکت حساب شده روز قدس به عنوان مویدی از جانب خدا قرار گرفته این وضعیت برای اسراییل به وجود آمده است که می‌توان گفت بدترین و شرایط دوران خود را طی می‌کند و در حال زوال و آب شدن است.

وی اذعان کرد: در عملیات طوفان الاقصی شاهد بودیم کار‌هایی که خداوند با دست یک گروه اقل از جبهه مقاومت انجام داد که معجزه آسا بود، زیرا حمله طوفان الاقصی چند کار مهم را در صحنه بین الملل انجام داد که باید گفت یکی اینکه در زمان مناسب قرار گرفت و اگر این ضربه کاری زده نمی‌شد، صهیونیست‌ها، آمریکا و اروپا بر اساس یک نقشه بین‌المللی بنای عادی‌سازی ارتباط با کشور‌های منطقه و اسلامی را داشتند تا استعمار و استثمارشان را ریشه‌دار کنند، اما مقاومت چنان هوشیار بار آمده که این عادی‌سازی‌ها به کلی از صفحه نابود شد و دیگر هم احیا نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران در تشریح آثار عملیات طوفان الاقصی، ادامه داد: برکت و رمز دوم عملیات طوفان الاقصی این بود که آن ضربه غیر قابل جبرانی بود که بر پیکره جریان لیبرال دموکراسی غرب و فرزند نامشروع اش صهیونیست وارد آمد. این‌ها ارتش خود را یکی از قوی‌ترین ارتش‌های دنیا به حساب می‌آوردند و فکر نمی‌کردند این‌طور غافلگیر شوند، زیرا بعد از طوفان و رقص‌ها هم به هیچکس اهداف خود نرسیدند.

وی افزود: این همه عصبیت، بیمار کشی، کودک کشی و ویرانی همه دیوانگی و سرگیجه صهیونیست‌ها است و در نمونه‌هایی از سخنان تحلیلگران داخل اسرائیل و آمریکایی آمده است که صهیونیست‌ها در حال آب شدن و از بین رفتن هستند.

امام جمعه تهران با اشاره به عملیات وعده صادق سپاه، گفت: همچنین عملیات وعده صادق که شاهکار فرزندان امام و انقلاب و پاسداران غیور بود. از حرکتی بازدارنده و تدافعی به حرکتی بازدارنده تهاجمی بود که در یک هجمه بی‌امان از موشک‌های نقطه
زن و پهپادها، پایگاه صهیونیست‌ها را در هم کوبیدند به گونه‌ای که نفس آن‌ها در نیامد و جرات حرکتی را نداشتند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به شهادت رئیس جمهور فقید اظهار کرد: در خصوصچه رئیس جمهور از دست رفته، آیت الله رئیسی باید بگویم که در سخنان حضرت آقا دیدم که ایشان چه امتیاز به آقای رئیسی دادند که سابقه ندارد در خصوص کسی این گونه سخن بگویند. امام خامنه‌ای اینگونه در خصوص رئیس جمهور عزیز مردمی و کارآمد و دلبر و مظلوم و پرکار مطالبی را بیان فرمودند که واقعاً هر کدامشان یک قاعده و قانون است و درسی است برای مسئولان و نعمتی است که مردم باید به آن توجه کنند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور مرد کار، عمل، خدمت و صفا بود و شب و روز نمی‌شناخت و در خدمتگزاری به کشور یک نصاب تازه‌ای را به وجود آورد. البته ما قبلاً هم شخصیت‌های خدمتگزار داشتیم، اما نه در این حد و نه با این حجم و نه با این کیفیت صداقت و پرکاری، زیرا او در نشناختن شب و روز نصاب جدیدی را آقای رئیسی رحمت الله علیه در باب خدمتگزاری به ملت ایجاد کردند و این درسی است که رئیس جمهور بعدی باید با آن توجه داشته و همه از او توقع داشته باشند.

وی با اشاره به سفر‌های خارجی رئیس جمهور شهید بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد و در این همه تحرک و سفر خارجی آثار ارزشمند و با برکتی برای کشور به وجود آورد که هم برای امروز و هم برای فردای کشور ایران، خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور در معنویت، بصیرت، فداکاری، عشق و خدمت به مردم سنگ تمام گذاشت و اگر هم‌تراز نظام ولایی بود، مردم هم در قدردانی و تشییع او هیچ کم نگذاشتند و حماسه آفریدند.

امام جمعه تهران ادامه داد: برخورد با مصیبت دو نوع است. یک دسته افرادی هستند که زانو بغل می‌گیرند، غصه می‌خورند و دستشان به کار نمی‌رود، ولی ملت ما ملت رشیدی است که مولایشان حضرت سیدالشهدا است و همانطور که سردار سلیمانی گفتند که ملت ما ملت اباعبدالله حسین (ع) و ملت شهادت است، در همه شهر‌ها برای آیت الله رئیسی مجالس ترحیم، حرکت و پویایی و محبت برپا داشتند. باید گفت حماسه شما مردم مکمل حماسه خدمت الله رئیسی بود که مانند استادش شهید بهشتی بود.
شهید بهشتی که خونش انقلاب را زنده کرد و خون آیت الله رئیسی کمتر از خدمات این دوره کوتاهش نبود، زیرا هم حیاتش و هم مماتش برای ما خیر بود.

وی اذعان کرد: دنیا بداند مردم ایران زنده و ایستاده است و به مسئولینشان علاقمند است. از طرفی آیت الله رئیسی با امام خامنه‌ای بیعت کرده بود و سر بیعتش با او تا آخر که شربت شهادت را نوشید، ایستاده بود.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: توصیه‌ای که حضرت آقا در خصوص انتخابات دارند این است که ملت ایران برای آنکه بتواند در معادلات پیچیده بین المللی منافع خود را حفظ کند و عمق راهبردی خود را تثبیت کند و ظرفیت‌ها و استعداد‌های طبیعی و انسانی خود را به مرحله بروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند رخنه‌ها و حفره‌های فرهنگی و اقتصادی را پر کند احتیاج دارد به رئیس جمهور فعال پرکار آگاه و از همه مهمتر معتقد به مبانی انقلاب نیاز دارد.

وی افزود: اگر قرار باشد کسی بیاید که استاندار‌ها و وزرا و طرح‌ها را عوض کند این خسارت برای مردم است لذا مردم باید کسی را انتخاب کنند که راه رئیسی را ادامه دهد و باید رئیس جمهور در مسیر ولایت، در کنار مردم و در خدمت مردم باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار