در سومین نشست رسانه ای رسم خدمت مطرح شد

اقدام مهم دولت سیزدهم انتقال سهم مالیاتی مس سونگون به آذربایجان شرقی/تحقق 22 طرح سرمایه گذاری خارجی

تبریز- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی انتقال سهم مالیاتی مس سونگون به آذربایجان شرقی را از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای توسعه استان عنوان کرد که پس از 30 سال تحقق یافت.
کد خبر: ۹۶۰۴۸۹۲
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عیسی اوروج‌زاده در سومین نشست رسانه ای رسم خدمت در جمع اهالی رسانه، افزود: پیش از دولت سیزدهم سهم مالیاتی مس سونگون به طور یکجا به مرکز واریز می شد که در 2 سال اخیر این سهم به استان انتقال یافت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغی معادل 16 هزار و 700 میلیارد ریال از سهم مالیاتی مس سونگون به آذربایجان شرقی انتقال داده شده است.

اروج زاده اضافه کرد: میزان پرداختی به شهرداری ها و دهیاری‌های آذربایجان شرقی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم بود که افزایش یافت و سال گذشته این پرداختی ها به شهرداری‌های استان معادل 43 هزار و 300 میلیارد ریال بود که ابالای چهار برابر سال 1401 است.

وی شناسایی دانه درشت ها را جزو مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم در فرار مالیاتی دانست و ادامه داد: طی دو سال گذشته در این خصوص 34 فقره شرکت‌های فاقد اعتبار شناسایی شده است.

تحقق  22 طرح در حوزه‌ سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه نشست گفت: در دولت سیزدهم در حوزه‌ سرمایه گذاری خارجی تعداد طرح‌های مصوب استان 28 طرح با رقم 375 میلیون دلار و طرح‌های جذب شده و تحقق یافته 22 طرح با رقم 91 میلیون دلار بود.

حیدر آخوندی افزود: در حوزه‌ سرمایه گذاری خارجی در کنار ارائه خدمات به سرمایه گذاران خارجی 187 فرصت سرمایه گذاری نیز شناخته شده‌است.

وی ادامه داد: تعداد 167 هزار و 573 درخواست مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها از زمان راه‌اندازی این سامانه در استان ثبت شده است.

آخوندی ادامه داد: نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی  در سال گذشته به 7.1 درصد رسیده است که در سال 1400 این رقم 7.6 درصد و سال 1401 این عدد 8.3 درصد بود.

فعالیت 28 بانک در آذربایجان شرقی

رئیس امور شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه از فعالیت 28 بانک در استان با 720 شعبه دولتی و 126 شعبه خصوصی و موسسات دولتی خبر داد.
عادل غلامی افزود: نزدیک 9 هزار و 713 نفر در این بانک ها مشغول فعالیت هستند.
وی سهم استان از منابع کل کشور را 2/62 درصد عنوان و بیان کرد: با ابن میزان منابع استان پس از تهران، خراسان رضوی،اصفهان، خوزستان، فارس و مازندران در رتبه هفتم کشوری قرار دارد که نزدیک 217 همت منابع از طریق بانک جذب شده است.
غلامی اضافه کرد: سهم استان از مصارف کشور نیز 2/50 درصد است که آذربایجان شرقی در این سهم هم در رتبه ششم کشوری قرار دارد که رتبه اول آن با 60درصد مربوط به تهران است.
وی نسبت منابع به مصارف را در استان 86درصد اعلام و اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل همه بانک ها 50درصد منابع جذب شده را باید در استان مصرف کنند که این سهم در بانک های دولتی 70درصد و در بانک های خصوصی 50درصد است.
غلامی ادامه داد: میزان تسهیلات ارائه شده در سال گذشته 121 همت بود که 45درصد آن به بخش صنعت و معدن، 30 درصد خدمات، 9درصد بازرگانی، 9 درصد کشاورزی و 7 درصد مسکن و ساختمان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت دولت سیزدهم در حوزه مسکن سهم تسهیلات 20 درصد است که با صدور پروانه و ثبت نام متقاضیان این مراحل زمان بر بوده و در ادامه این درصد افزایش خواهد یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار