مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان

ضرورت فرهنگ سازی ازدواج آسان و ساده برای نسل جوان

ضرورت فرهنگ سازی ازدواج آسان و ساده برای نسل جوان
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی ازدواج آسان و ساده برای نسل جوان گفت: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است به این معنی که هدف اصلی از ازدواج رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر، پیمودن طریق رشد، دستیابی به کمال انسانی و وصال الهی است.
کد خبر: ۹۶۰۴۹۲۰
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،طاهره عاشوریان امروز در گفتگو با خبرگزاری بسیج گیلان با گرامیداشت سالروز فرخنده مقدس ترین ازدواج آسمانی یعنی پیوند حضرت امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: یکی از مهم ترین و مقدس ترین وقایع تاریخ شیعیان ازدواج بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) و امیرمؤمنان حضرت علی (ع) است که ثمره این پیوند مبارک و آسمانی برای بشریت مملو از خیر و برکت بوده است. 

 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی ازدواج آسان و ساده برای نسل جوان افزود: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است به این معنی که هدف اصلی از ازدواج رسيدن به آرامش روان و آسايش خاطر، پيمودن طريق رشد، دستيابی به كمال انسانی و وصال الهی است. 

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان اخلاق، ایمان، ساده زیستی و توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی را از مولفه های مهم ازدواج آگاهانه دانست و افزود: یکی دیگر از ملاک های بسیار مهم و ضروری در انتخاب همسر، عفت و پاکدامنی است به گونه ای که در آیات و روایات به عفت و پاکدامنی تأکید فراوان شده است.

 

عاشوریان با تاکید بر اینکه اسلام توجه وارزش بسیاری برای جایگاه زن و خانواده قائل شده است، بیان کرد:در نظام ارزشی اسلام، خانواده از منزلت و قداست خاصی برخوردار است و در کانون خانواده، زنان و مادران، مدیران و ستون محکم کانون گرم خانواده هستند. 

 

وی با اشاره به اینکه همسرداری، تربیت‌ صحیح فرزندان و ایجاد آرامش، محبت و گرمی کانون خانواده از مولفه های مهمی است که زن مسلمان بر اساس هویت دینی و ملی به آن توجه ویژه دارد، افزود: در نظام ارزشی اسلام، زنان و مادران رکن اساسی خانواده به عنوان نهاد مهم اجتماعی هستند.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه قرآن کریم به ازدواج، تشکیل خانواده و ترغیب به ازدواج جوانان تاکیدات فراوانی دارد، گفت: قرآن کریم به تمام مؤمنینی که توانایی دارند تاکید د اشته که زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کنند.

 

 عاشوریان با اشاره به وعده قرآن کریم مبنی بر اینکه اگر کسانی که فقیر هستند ازدواج نمایند، خداوند از فضل و رحمت خود به آنها عطا می‌کند، بیان کرد: خداوند متعال در آیه 32 سوره نور جوانان را به سوی این امر مقدس ترغیب کرده و امید را در دل کسانی که از روی فقر به سمت ازدواج نمی‌روند زنده کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار