خبرهای داغ:

کشف یک مزرعه استخراج رمز ارز غیر مجاز در بهبهان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خوزستان با اشاره به کشف یک مزرعه استخراج رمز ارز دیجیتال گفت: هشت دستگاه استخراج‌گر ارز دیجیتال غیر مجاز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان بهبهان شناسایی و جمع آوری شد.
کد خبر: ۹۶۰۵۱۶۸
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سرهنگ سعید شعبان یکشنبه درجمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بهبهان با کار اطلاعاتی یک باب منزل که جهت نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز مورد استفاده قرار می‎گرفت را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پلیس با هماهنگی مقام قضائی و همراهی عوامل اداره برق از مغازه مورد نظر بازدید و تعداد هشت دستگاه ماینر، استخراج ارز دیجیتال غیرمجار کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خوزستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی تجهیزات کشف شده را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند عنوان کرد: در این ارتباط یک متهم پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار