استاندار ایلام!

تکمیل پروژه کبیرکوه نیازمند۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به پروژه تونل کبیرکوه تزریق شده است اما ۱۲۰۰ میلیارد تومان کمک مالی به این پروژه برای بهره‌برداری تا قبل از کنگره عظیم اربعین لازم است.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۰۱
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، روز یکشنبه ۲۰ خردادماه در نشست با قشقایی معاون هماهنگی و پیگیری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و هادی گورابی مدیرکل پیگیری مصوبات نهاد ریاست‌جمهوری، پیگیر پرداخت مطالبات پیمانکاران تونل کبیرکوه شد.

استاندار ایلام با اشاره به نقش تونل کبیرکوه در تسهیل تردد و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در ایام سال به ویژه ایام اربعین، گفت: تکمیل این پروژه نه تنها مطالبه مردم استان بلکه مطالبه مردم کل کشور است و یک پروژه ملی محسوب می‌شود.

 وی افزود: خواستاریم با تامین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران، این پروژه مهم و کلان در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و با افتتاح آن کام مردم شیرین شود.

استاندار ایلام: عملیات اجرایی پروژه تونل کبیرکوه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت اما از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم به این پروژه تزریق شده است. پیشرفت فیزیکی این پروژه تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود اما طی حدود ۲ سال، پیشرفت فیزیکی آن به ۹۶ درصد رسیده و در آستانه افتتاح است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: شروع آسفالت این تونل از مسیر آبدانان انجام شده است و این پروژه نیازمند کمک مالی جهت بهره‌برداری در دولت سیزدهم است.حداقل ۱۲۰۰ میلیارد تومان کمک مالی به پروژه جهت بهره‌برداری لازم است.

استاندار ایلام با اشاره به ابر پروژه سامانه گرمسیری، گفت: در حال حاضر ۴۲۰۰ هکتار از زمین‌های دیم شهرستان مهران با بهره‌گیری از سامانه گرمسیری، آب‌رسانی می‌شود و با بهره‌برداری کامل، جمعاً به ۱۸۰۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های مهران و دهلران آب‌رسانی می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به اقدامات ماندگار دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور شهید در اختصاص اعتبارات به مسیر ایلام- مهران، گفت: به پاس این خدمات ماندگار و ارزشمند، بزرگراه ایلام به مهران به نام رئیس‌جمهور شهید (بزرگراه حضرت آیت‌الله رئیسی «شهید جمهور») نام‌گذاری و هفته گذشته از تابلوی این بزرگراه رونمایی شد. همچنین سد طرح گرمسیری (سد کنجان‌چم) به نام سد شهدای خدمت نام‌گذاری شد.

در این نشست در بخش اول مصوب شد که تونل کبیرکوه تا قبل از ایام اربعین به بهره‌برداری برسد و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها