مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اعلام کرد

بسیج سازندگی استان مرکزی پیشتاز در اشتغالزایی

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی استان با تلاش شبانه‌روزی در سال 1403 با اهلیت سنجی متقاضیان ایجاد اشتغال و کارآفرینی، موفق به معرفی بیش از 90 درصد منابع تخصیصی خود به بانک‌ها شد.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۴۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری استان مرکزی؛ سعید فرامرزی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال‌زایی در استان توسط بسیج سازندگی گفت: با وجود اینکه سهم تسهیلات تکلیفی این سازمان در سال 1403، هفتاد درصد کاهش یافت، با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در بازه زمانی کمتر از سه ماه (زمستان 1402) از محل اجرای طرح‌های اشتغال متقاضیان بازدید و ضمن اهلیت سنجی درخواست‌های ارائه شده، بیش از 90 درصد منابع در اختیار جذب و پرونده افراد پس از تکمیل مدارک از طریق سامانه Tek  به بانک‌های عامل ارجاع شد.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های ارجاعی توسط بسیج سازندگی به بانک‌های عامل تا امروز بیش از 70 درصد این پرونده‌ها به ارزش 860 میلیارد ریال با موفقیت بسته شده و منجر به واریز تسهیلات به حساب افراد شده است تا نسبت به شروع فعالیت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی خود اقدام کنند و با توجه به تعیین پایان خردادماه توسط بانک مرکزی جهت ادامه واریز تسهیلات به حساب متقاضیانی که توسط سازمان‌ها و نهادها به بانک ارجاع شده امیدواریم با اهتمام جدی شبکه بانکی کشور، نسبت به واریز مابقی پرونده‌ها نیز اقدام شود. 

فرامرزی با اشاره به عملکرد این سازمان در ثبت اشتغال در سامانه رصد، گفت: عملکرد این سازمان در ثبت اشتغال در سامانه رصد در سال 1402 به میزان 410 تعهد انجام شده بوده و با ثبت 1025 نفر در این سامانه، بسیج سازندگی استان مرکزی رتبه اول دستگاه‌های اجرایی استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی همچنین از کسب رتبه اول کشور در صحت عملکرد این سازمان در سامانه رصد خبر داد و گفت: بر اساس گزارش اداره کار، در این زمینه نیز با عملکرد 100 درصدی، رتبه اول کشور را در بین دستگاه‌های ذیربط کسب کرده‌ایم.

وی درخصوص منابع جذب شده برای اشتغال‌زایی در سال 1403گفت: در سال 1403، مبلغ 255 میلیارد تومان اعتبار از محل جز 3 و 4  تبصره 2 قانون بودجه کشور منابع جذب شده که این سازمان متعهد شده با این منابع نسبت به ایجاد اشتغال برای 1100 نفر در سطح استان اقدام و در زمینه اشتغال و کارآفرینی نقش آفرینی کند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ضمن تقدیر از تلاش‌های همکاران خود در قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی، از دستگاه‌های مسئول و شبکه بانکی کشور خواست تا با همکاری و همدلی هرچه بیشتر، در زمینه‌سازی ایجاد اشتغال مردم پایه و کمک به کارآفرینی در سطح استان مرکزی یاری‌گر این سازمان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار