خبرهای داغ:
معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان:

وزارت نفت در گسترش فضای سبز در میدان‌های نفتی خوزستان بیشتر کار کند

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از وزارت نفت در حوزه فضای سبز گله‌مند هستیم و باید بیشتر در این حوزه کار کند و بر اساس هر میدان نفتی طبق قانون هوای پاک در حوزه فضای سبز کار شود.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۸۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان فلاح معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اینکه در یک صنعت نگاه ویژه‌ای به حفظ منابع زیستی منطقه می‌شود جای خوشحالی دارد و نمونه آن افتتاح سیستم پایش آنلاین است تا در صورت وقوع آلودگی سریعا آلودگی رفع شود. امیدواریم گام‌های بیشتری در این زمینه برداشته شود تا این شرکت را صنعت سبز اعلام کنیم و باید این کار با جدیت ادامه یابد.

وی با تاکید بر اقدامات محیط زیستی برای جامعه پیرامون صنایع مسجدسلیمان بیان کرد: در خوزستان در حوزه فضای سبز نتوانسته‌ایم کاری در خور شأن مردم انجام دهیم و در شهرهایی مانند آبادان، اهواز و مسجدسلیمان بلوارها خشک هستند، درحالی که با توجه به آب، هوا،‌ خاک و منابع آبی شمال خوزستان نباید در این منطقه طبیعت خشک داشته باشیم اما چنین چیزی در شهرها دیده می‌شود.

قلی‌نژاد گفت: در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صنعت باید در زمینه گسترش فضای سبز کار شود و در این حوزه حرکت در استان خوزستان آغاز شده است.

وی بیان کرد: از وزارت نفت در حوزه فضای سبز گله‌مند هستیم و باید بیشتر در این حوزه کار کند به گونه‌ای که بر اساس هر میدان نفتی طبق قانون هوای پاک در حوزه فضای سبز کار شود تا در آینده شاهد اتفاقات خوبی در فضای سبز استان خوزستان باشیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پرداخت عوارض آلایندگی خوزستان گفت: ۵۰ درصد این عوارض باید در پروژه‌های زیست محیطی همان شهرها هزینه شود. سعی کرده‌ایم عمده پروژه‌ها در حوزه پسماند و فضای سبز باشند و در این زمینه نیازمند همکاری شوراها و شهرداری‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت آب و هوای خوزستان برای رفاه مردم و تنظیم درجه حرارت وظیفه داریم سرانه فضای سبز را طبق قانون هوای پاک به ۱۵ مترمربع در شهرها برسانیم.

در این آیین تصفیه‌خانه بهداشتی کارخانه سیمان کارون، سیستم پایش آنلاین کارخانه سیمان کارون، سیستم پایش آنلاین دودکش‌های واحد نیروگاه و آمونیاک شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و تصفیه‌خانه بهداشتی پالایشگاه گاز مسجدسلیمان افتتاح شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار