برگزاری طرح استاد شاگردی برای نوجوانان

جانشین فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام در امور اقشار بسیج گفت: طرح استاد شاگردی در تابستان به منظور آشنایی جوانان و نوجوانان با مهارت‌های مختلف و اخلاق کاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۵۳۲۳
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان‌شمالی، محمد براتی در نشست خبری اظهار کرد: طرح استاد شاگردی مهارت آموزی در محیط واقعی کسب‌وکار را برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند از اوقاتی که فارغ از تحصیل هستند به نحو احسن استفاده کنند.

وی افزود: هدف این طرح انتقال تجربه کسبه و بازاریان به فراگیران است و این کار می‌تواند اقدامی مثبت در جهت رشد تولید باشد.

جانشین فرماندهی سپاه استان در امور اقشار بسیج ادامه داد: جامعه هدف این طرح نوجوانان و جوانان هستند که از سن ۱۵ سال می توانند به آن ورود کنند.

براتی خاطرنشان کرد: این طرح در ۲۵ رسته و برای خواهران و برادران قابل اجرا است که ۲۱ رسته برای آقایان و ۴ رسته برای خانم ها است.

وی گفت: آرایشگری، آلمینیوم‌سازی، تابلوسازی ،اتوکشی، خشکشویی، تعمیر لوازم برقی و تعمیر موتور از جمله مهارت‌های ویژه آقایان است.

وی ادامه داد: شروع این طرح از ابتدای تیرماه تا انتهای شهریور ماه و درقالب ۲۵ روز کاری و ۱۰۰ ساعت آموزشی اجرا می‌شود.

براتی افزود: در این طرح هیچ کارآموزی نسبت به کار کردن خود حق‌الزحمه دریافت نمی‌کند و تعهدات بیمه‌ی آنان به طور کامل برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: شروع این طرح می‌تواند شروعی برای شکوفا شدن اقتصاد تولیدی استان باشد و از بیکاری جوانان جلوگیری کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار