حفظ و صیانت در صنعت صنایع دستی با عزم جدی هنرمندان دنبال می‌شود

شاهرود_ فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه صنایع دستی نمادی از هویت ملی و فرهنگی آن کشور است، گفت: حفظ و صنایت در صنعت صنایع دستی با عزم جدی هنرمندان ایرانی دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۵۳۴۰
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
حفظ و صیانت در صنعت صنایع دستی با عزم جدی هنرمندان دنبال می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز ابوطالب جلالی در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی که با حضور مسوولان شهرستانی و شهری با همت شهرداری شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: صنایع دستی آنقدر مهم بوده و جایگاه ویژه ای در صنعت و فرهنگ جوامع دارند که بسیاری از متفکران از آن به عنوان نمادی از هویت ملی و فرهنگی یاد می کنند.
وی با بیان اینکه هنرهاو صنایع دستی حوزه ای مهم از تلفیق هنر ، صنعت و فرهنگ است که در بستر تاریخ به عنوان بهترین پاسدار و حافظ ملیت کشورها مطرح بوده است ابراز کرد: کشور ایران ظرفیت های بالایی در حوزه صنایع دستی دارد، به گونه ای که از مجموع آثار صنایع دستی ثبت شده یونسکو، ۵۰ درصد اثر متعلق به ایران است.
فرماندار شاهرود با تاکید بر اینکه تنوع و ظرفیت این هنر ارزشمند در شهرستان شاهرود نیز به خوبی دیده می شود، اظهار داشت: امیدواریم شاهد ارتقای درصد ثبت جهانی هنرهای دست باف و صنایع دستی این شهرستان در کشور باشیم.

حمایت از بازارچه های صنایع دستی سطح شهر یکی ازسیاستهای شورای ششم است

حفظ و صیانت در صنعت صنایع دستی با عزم جدی هنرمندان دنبال می‌شودنایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود نیز با اشاره به اینکه حمایت از بازارچه‌ها و نمایشگاه دست ساخته های صنایع دستی و هنری در سطح شهر یکی از سیاست های مدیریت شهری است، گفت:این امر حمایت در ایجاد حرکت های اقتصادی در توجه به هنرمندان و اقشار کم برخوردار است.
محمد رضا یونسیان، افزود: مدیریت شهری یکی از تسهیل گران حمایت از هنرمندان و اقشار توانخواده در این رشته است که در ارتقا ظرفیت های فروش این عزیزان هر آنچه را که بتواند انجام خواهد داد .
وی با بیان اینکه برای شکل‌ گیری بازارچه‌ صنایع دستی ابتدای کمربندی زحمت‌های زیادی کشیده شده است، ابراز کرد: غرفه‌داران این بازارچه نیازمند تبلیغ بیشتر بوده و انتظار می رود همه تلاش کنند تا امکان معرفی به شهروندان دایر شود.

صنایع دستی نشان هویت و تاریخ یک کشور است/حمایت مدیریت شهری از هنرمندان شاهرودی

حفظ و صیانت در صنعت صنایع دستی با عزم جدی هنرمندان دنبال می‌شودشهردار شاهرود نیز با اشاره به اینکه صنایع دستی نشان هویت تاریخ یک کشور است، گفت: مدیریت شهری در راستای حمایت از هنرمندان بومی اقداماتی چون برپایی نمایشگاه های متفاوت را رقم زده است.محسن احمدی، افزود: صنایع دستی نشانگر هنر، تخصص و تمدن یک اجتماع بوده اند و با ترکیب هنر و طراحی و صنعت آثار زیبا و بی نظیری خلق می شود که بازتابی از ذوق و ذهنیت یک ملت است.
وی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود نیز استعدادهای زیادی از جمله هنر وجود دارد که حاصل تلاش هنرمندانش آثار بسیار زیبا و در خور تامل است، اظهار کرد: مدیریت شهری شاهرود در راستای حمایت از هنرمندان و عرصه ویژه برای فروش در راستای اقتصاد هنرمند اقدام به برگزاری نمایشگاه های این آثار در سطح شهر کرده که شاید فرصتی برای عرضه این صنایع فراهم کرده باشد.
شهردار شاهرود در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم دست در دست هم، تلاش کنیم که جایگاه این هنر زیبا در شاهرود نهادینه شده و فضای اقتصادی خوبی در این حوزه اتقاق بیفتد، اعلام کرد: باید همه تلاش کنیم تا این مجموعه به مردم اطلاع رسانی و در نهایت مورد بازدید عموم قرار بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار