خبرهای داغ:
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی

راه اندازی 124 خانه محیط زیست در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از راه اندازی 124 خانه محیط زیست در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۳۶۵
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهنام اشتری در چهارمین نشست از سلسله نشست رسانه ای زسم خدمت در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه در گام اول راه اندازی این خانه ها هستیم امید است از تاثیر این خانه ها در حفظ محیط زیست بهره مند شویم.

وی با اشاره به شاخص های عملکرد حفاظت محیط زیست استان در طول سه سال دولت سیزدهم،  افزایش بیش از سه برابری اعتبارات عمرانی استانی، جذب 115 میلیارد ریال از اعتبارات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری و اختصاص 650 میلیارد ریال اعتبار از محل دور دوم سفر ریاست جمهوری را از جمله آن ها برشمرد.

اشتری هزینه کرد 425 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات عمرانی از سال 1401 تا کنون، تعمیر و تجهیز 40 پاسگاه محیط بانی، اداره کل و شهرستان ها و ساماندهی اماکن اداره کل با اعتبار بالغ بر 80 میلیارد ریال، پیگیری تکالیف قانونی دستگاه های اجرایی موظف در قانون هوای پاک از طریق کمیته پیشگیری دادگستری، پیگیری و افتتاح سلول شماره 2 مرکز دفن(لندفیل) شهر تبریز، هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان، تاسیس خانه های محیط زیست و برگزاری تورهای رسانه ای از دیگر اقدامات شاخص و سند ماندگار محیط زیست استان نام برد.

وی با اشاره به راه اندازی سلول شماره 2 مرکز دفن(لندفیل) شهر تبریز، خاطرنشان کرد: این سلول شهر تبریز و شهرهای اطراف را تا شعاع پنجاه کیلومتر تحت پوشش قرار می دهد.

اشتری ایجاد ایستگاه پایش هوشمند ارسباران در دولت سیزدهم را اقدامی بی نظیر بعنوان و اظهار کرد: با ایجاد این ایستگاه امکان پایش تصویری تمام مناطق را برای ما میسر می‌سازد که می‌توانیم کل منطقه‌ را به صورت آنلاین پایش کرده و آخرین وضعیت منطقه را کنترل کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اجرای برخی طرح ها در تبریز که منجر به کاهش فضای سبز باشد توضیح داد: با اجرای هرگونه طرح که منجر به کاهش سرانه کمی و کیفی فضای سبز تبریز باشد مخالفیم چراکه اولویت فضای سبز شهری بخشی است که مردم به آن نیازمند هستند و باید حفظ آن در اولویت قرار بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار