جهاد تبیین/از مشوق های ویژه مصرف کنندگان برق چه خبر؟

خودرو و لوازم خانگی جایزه مشترکین کم مصرف/روستای بدون برق در استان وجود ندارد

خودرو و لوازم خانگی جایزه مشترکین کم مصرف/روستای بدون برق در استان وجود ندارد
اینانلو با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم گفت: مشترکین خانگی که طی ۲۱ هفته«زمان اوج مصرف» ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند جوایز ارزنده‌ای همچون خودرو، لوازم خانگی و بسته‌های اینترنت دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۶۰۵۶۵۵
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین با اصحاب رسانه«ویژه گذر از دوره اوج مصرف تابستان سالجاری» در هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در محل سالن اجتماعات آبفای استان برگزار شد.

یوسف اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این نشست گفت: با توجه به گرمای هوا و مصرف زیاد برق سیاست کلی وزارت نیرو در بخش برق، توسعه نیروگاه و بحث تولید برق و احداث و بهره‌برداری از ۳۰ هزار مگاوات است که ۱۰ هزار مگاوات برق‌های حرارتی هستند و ۱۰ هزار مگاوات نیز در بحث انرژی‌های تجدید پذیر می‌باشد.

یوسف اینانلو افزود: امروز اولین شهرک انرژی در کشور در بحث تولید برق خورشیدی کلنگ زنی خواهد شد و استان ما جزو ۵ استان برتر در این بخش می‌باشد و یک نعمت خدادادی در استان ما از نظر وضعیت باد مناسب برای تولید برق و هم از نظر وضعیت تابش و دمای خورشید وجود دارد و استان ما یکی از محل‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر و پاک است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار کرد: استان ما جزو استان‌های پیشرو با حدود بیش از ۱۷۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر است و در حال حاضر ۱۰ هزار مگاوات هم تفاهم‌نامه با صنایع بزرگ ایجاد شده که در حال انجام است و در این بخش ۹۰۰۰ مگاوات هم نیروهای فسیلی وارد مدار شده‌اند.

وی تصریح کرد: در مدیریت مصرف علاوه بر اینکه تولید را زیاد می‌کنیم در مصرفمان هم مدیریت و کاهش مصرف باید داشته باشیم؛ در بخش صنعت برنامه‌ریزی شده تا صنایعی که زیر ۳۰ کیلو وات هستند هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت نداشته باشند.

وی ادامه داد: صنایع متوسطی که از ۳۰ کیلووات تا ۲ مگاوات را شامل می‌شوند و عمدتاً در شهر صنعتی مستقر شده‌اند برنامه‌ریزی شده که ۶ روز فعالیت داشته و یک روز در هفته تعطیل باشند که اطلاع رسانی شده است و صنایع بزرگی که در استان ما بیش از دو مگاوات و بالاتر مصرف دارند این صنایع باید صرفه‌جویی کنند و محدودیتی در روز برایشان لحاظ نشده است و باید یک سوم بار روزانه خود را صرفه‌جویی کنند تا از این ایام عبور کنیم.

یوسف اینانلو تصریح کرد: در بخش اداری مصوبه هیئت دولت و وزیران این است که در وقت اداری ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند و برای آنها کنتورهای هوشمند نصب کرده‌ایم؛ سال گذشته ۱۰ مگاوات در این بخش صرفه‌جویی داشتیم و امیدواریم امسال ۱۵ مگاوات صرفه‌جویی صورت بپذیرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: واحدهای تجاری هم که از ساعت ۱۳ تا ۱۶ تعطیل می‌شوند باید دستگاه‌های سرمایشی خود را خاموش کنند و برایشان دستگاه‌های هوشمند نصب و کنترل خواهند شد.

وی افزود: در بخش خانگی در سال گذشته ما حدود ۴۰ میلیارد تومان پاداش نقدی به مشترکین خانگی پرداخت نمودیم و امسال نیز این پاداش‌ها لحاظ شده و علاوه بر آن «پویش با انرژی در کشور» راه افتاده است که تمام مشترکین خانگی که در ۲۱ هفته که زمان اوج مصرف است ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند برای آنها جوایز ارزنده‌ای از جمله خودرو، لوازم خانگی و بسته‌های اینترنت در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم ابراز کرد: در شرکت توزیع استان قزوین ۶۷۶ کیلومتر طول خطوط اضافه شد که به میزان ۱۳ هزار و ۵۷۶ کیلومتر رسید و پست‌های احداثی با ۱۳۶۷ دستگاه پست احداثی به ۱۳ هزار و ۹۰ دستگاه رسید و در استان ما روستا و آبادی با سکنه دائم ۵ خانوار بدون برق وجود ندارد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار