تاکید استاندار کرمان بر تدوین پروتکلی در زمینه حمایت از زوج‌های نابارور

استاندار کرمان خواستار تدوین پروتکلی در زمینه حمایت از زوج‌های نابارور همزمان با اجرای طرح ملی رویش امید در استان شد تا با رفع مشکلات موجود بتوان اقدامات موثرتری در سراسر کشور انجام داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۷۲۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان محمدمهدی فداکار ظهر امروز در حاشیه آغاز به‌کار طرح ملی رویش امید (درمان زوج‌های نابارور) گفت: استان کرمان در زمینه جوانی جمعیت که به‌عنوان یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری موفق عمل کرده است.

وی با برشمردن برخی از مشکلات موجود بر سر راه درمان زوج‌های نابارور بیان داشت: هزینه دارو‌های مکمل و تقویتی، انجام برخی آزمایشات و هزینه‌های رفت‌وآمد برای زوج‌های شهرستانی ازجمله مشکلات زوج‌های ناباروز است که هزینه زیادی به آنها تحمیل می‌کند در صورتی که دیده نمی‌شوند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری دیده نمی‌شود در حالی که فشار زیادی به خانواده‌ها وارد می‌کند، عنوان کرد: باید برای تامین هزینه‌های مقدمات درمان زوج‌های نابارور هم برنامه‌ریزی کنیم.

فداکار با اشاره به اینکه دولت هم خدمات خوبی برای زوج‌های نابارور پیش‌بینی کرده است و درمان دهک‌های پایین جامعه به صورت رایگان انجام می‌شود، اضافه کرد: دولت باید مکمل‌ها را هم جزو تعهدات بیمه‌ها قرار دهد.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از مشکلات زوج‌های نابارور که برای روند درمان خود از شهرستان‌ها به مرکز استان می‌آیند این است که محلی برای اسکان ندارند، در صورتی که اگر فرد بعد از انجام آی‌وی‌اف بتواند، استراحت کند، احتمال موفقیت برای فرزندآوری بالاتر می‌رود.

استاندار کرمان خواستار تدوین پروتکلی در زمینه حمایت از زوج‌های نابارور همزمان با اجرای طرح ملی رویش امید در استان شد تا با رفع مشکلات موجود بتوان اقدامات موثرتری در سراسر کشور انجام داد.
فداکار تصریح کرد: با همکاری سپاه ثارالله استان کرمان و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرای طرح ملی رویش امید گام برمی‌داریم تا ایرادات، مشخص و برطرف شود.
وی از تجهیز آزمایشگاه و بخش ناباروری بیمارستان افضلی‌پور کرمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: شهرداری و شورا نیز اقدامات لازم برای اسکان زوج‌های نابارور شهرستانی در شهر کرمان را انجام دهند.
استاندار کرمان با اشاره به اخلال ایجاد شده در زمینه ازدواج و فرزندآوری در کشور تصریح کرد: این در حالی‌ست که زوج‌های نابارور دنبال فرزندآوری هستند و درمان خود را با نذر و نذورات دنبال می‌کنند تا بچه‌دار شوند و این زوج‌ها همچنین قدر بچه را بیشتر می‌دانند و سرمایه‌گذاری خوبی برای فرزندان خود انجام می‌دهند.
فداکار در پایان سخنان خود با تاکید دوباره بر لزوم حمایت از درمان ناباروری اظهار داشت: زوج‌های نابارور ظرفیت خوبی برای فرزندآوری هستند و باید از آنها حمایت شود.

در حالی طرح ملی رویش امید (درمان زوج‌های نابارور) از استان کرمان آغاز شد که در دومین رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت» از محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برای اقدامات موثر در حوزه حمایت از جوانی جمعیت با اهدای جایزه تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار