بهره‌برداری از ۲ طرح محیط‌زیست با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال در سنگان+فیلم مصاحبه فرماندار

 مدیر عامل شرکت اپال پارسیان سنگان گفت: همزمان با هفته محیط زیست ۲ طرح با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال در سنگان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۶۰۵۷۴۱
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خواف، محمد مدنی فر اظهار کرد: برای اولین‌بار در شرق کشور، پروژه سامانه پایش آنلاین دودکش کارخانه گندله‌سازی ۵ میلیون‌تنی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به‌منظور اتصال و ارسال لحظه‌ای اطلاعات به سامانه جامع محیط‌زیست افتتاح شد. 

وی از افتتاح رسمی پروژه نصب دو دستگاه گرد و غبارگیر بر روی ترانسفرتاورهای کارخانه گندله‌سازی خبر داد و افزود: این پروژه نیز در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و انتشار ذرات به محیط با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدنی فر بیان کرد: پیش‌ازاین نیز، تعداد ۱۳ دستگاه گردوغبار گیر در نواحی مختلف کارخانه گندله‌سازی اعم از کوره، سرند، میکسینگ و بارگیری جهت کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی نصب شده که نتایج سنجش پارامترهای زیست‌محیطی آنها رعایت استانداردهای زیست‌محیطی را نشان داده است.

وی در ادامه به‌اتفاق فرماندار و معاون اداره کل محیط‌زیست استان خراسان رضوی از دو طرح در حال ساخت پروژه تصفیه فاضلاب بهداشتی و پروژه احداث واحد فیلتراسیون باطله بازدید کرد و توضیح داد: احداث واحد فیلتراسیون باطبه با ظرفیت ۵ میلیون تن آبگیری باطله در سال با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال به‌منظور کاهش مصرف آب و بازچرخانی آب در حال ساخت می‌باشد که تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت اپال پارسیان سنگان از بهره‌برداری پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب که باهدف تصفیه کامل فاضلاب بهداشتی تولیدی و توسعه آتی در تابستان ۱۴۰۳ احداث شده خبر داد و گفت: برای این پروژه نیز بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال هزینه سرمایه‌گذاری شده است.

 مهدی عباسپور فرماندار شهرستان خواف نیز به اهمیت مسائل زیست‌محیطی در صنایع، توجه و حساسیت شرکت‌های صنعتی و معدنی واقع در منطقه سنگان و همچنین ضمن تقدیر از اهتمام مدیران شرکت اپال پارسیان سنگان در مسائل زیست‌محیطی به شعار هفته محیط‌زیست امسال با عنوان «سهم من در تداوم حیات» اشاره و اعلام کرد: صرف هزینه‌های زیاد برای کاهش اثرات زیست‌محیطی و آلودگی هوا نمونه‌های بارزی از اهمیت مسائل زیست‌محیطی توسط سرمایه‌گذاران و مسئولان در منطقه است.

خبرنگار/ ابراهیم بای

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار