طی دوسال گذشته واگذار شده

۵۷۵ قطعه زمین مسکن روستایی به متقاضیان گنابادی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: ۵۷۵ قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکن روستایی نهضت ملی مسکن در ۲ سال گذشته از طریق قرعه‌کشی به متقاضیان دارای شرایط این شهرستان واگذار شد.
کد خبر: ۹۶۰۵۸۰۰
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از گناباد؛ ناصر چیتگر روز سه‌شنبه در حاشیه آیین قرعه کشی واگذاری مسکن روستایی بخش مرکزی گناباد در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این زمین‌ها در قالب طرح جوانی جمعیت، اجاره به شرط تملیک ۹۹ ساله و واگذاری قطعی در ۱۵ روستای این شهرستان به افراد متقاضی دارای شرایط واگذار گردید.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۸۴ قطعه زمین در ۲ سال قبل و ۱۹۱ واحد روز سه‌شنبه به قید قرعه به متقاضیان در گناباد واگذار شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: یک هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن مناطق روستایی این شهرستان قابلیت واگذاری به متقاضیان نهضت ملی مسکن دارد که بعد از ایجاد بسترهای مناسب محقق می‌شود.

واگذاری ۴۰۰ هکتار زمین به متقاضیان گنابادی

فرماندار گناباد هم با اشاره به اینکه با رویکردهای دولت سیزدهم ۴۰۰ هکتار زمین در مدت ۲ سال به متقاضیان دارای شرایط این شهرستان واگذار شده،‌ افزود: این درحالی است که در ۴۳ سال قبل از آن تنها ۷۵ هکتار زمین در این شهرستان واگذار شده بود.

رضا نصیری ادامه داد: سهمیه گناباد از محل احداث چهار میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن کشور که در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، سه هزار و ۶۵۰ واحد بود در حالی که از ابتدای این دولت تاکنون برای هفت هزار نفر در این شهرستان زمین تامین شد.

وی گفت: ۳۵۰ واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم در شهرستان گناباد احداث و به بهره برداری رسید و یک هزار و ۳۵۰ واحد مسکن شهری و روستایی هم در چند روز آینده در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود:‌ یک هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در مناطق شهری گناباد از مرحله اسکلت بندی عبور کرده و ۵۵۰ واحد روستایی هم مراحل پایانی احداث را پشت سر می گذارند و در ۶ ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید شده است.

از این میزان شرایط ۶ هزار و ۳۵۰ متقاضی تایید نهایی شد و تاکنون زمین چهار هزار و ۴۰۰ واحد در ۱۲ سایت شهرهای گناباد،‌ بیدخت، کاخک و روشناوند تامین شده است.

از مجموع ۹۷۷ متقاضی نهضت ملی مسکن مناطق شهری شهرستان گناباد که به بانک‌های عامل معرفی شدند، ۴۳۵ واحد به مرحله انعقاد قرار داد رسیده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار