مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری آذربایجان شرقی دستاوردهای مهمی داشته است

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در تشریح دستاوردهای مهم دولت شهید آیت الله رئیسی گفت: دولت مردمی سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی دستاوردهای بسیار خوب و مهمی داشته است.
کد خبر: ۹۶۰۵۸۵۶
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید احمد موسوی گفت: بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و شهر تبریز در این حوزه یکی از شهرهای پیشتاز کشور بوده و اقدامات بسیار مهم و موثری در این حوزه صورت گرفته و نتایج مفیدی نیز در بر داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت مردمی سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی استان دستاوردهای قابل قبول و چشمگیری داشته و می توان موارد بسیار متعددی از اهم اقدامات در این حوزه را بیان نمود اما یکی از بخش های مهم این حوزه که مستقیماً با توسعه شهری و رفاه شهروندی ارتباط دارد، بازآفرینی شهری است.

موسوی با اعلام اینکه استان آذربایجان شرقی در زمینه صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی دارای رتبه سوم کشوری است، افزود: در طول دولت مردمی سیزدهم و در راستای برنامه پیش بینی شده برای استان، زمینه صدور پروانه ساخت برای 18 هزار و 21 واحد مسکونی در بافت فرسوده فراهم شده است و این عدد قابل توجه و مهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: اعطای تسهیلات وام مسکن به ساکنین بافت های فرسوده به تعداد 3 هزار و 566 واحد مسکونی در راستای نوسازی مسکن یکی دیگر از اقدامات اداره کل در زمینه بازآفرینی شهری است.

وی ضمن یادآوری لزوم اصلاح وضعیت سکونتگاه های غیر رسمی در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: از محل اعتبارات بازآفرینی شهری اجرای کاربری های خدمات زیربنایی و روبنایی شامل سالن های ورزشی، کتابخانه، مدرسه، ساماندهی محلات، بهینه سازی برق و فاضلاب شهری و ... انجام شده که تخصیص مبلغی بالغ بر 360 میلیارد ریال در بر داشته است و یکی دیگر از طرح های مهم این حوزه اختصاص قیر رایگان به شهرداری هاست که 9 هزار 668 تن قیر رایگان نیز از این محل جهت آسافلت معابر خاکی سکونتگاه های غیر رسمی تخصیص یافته است.

اختصاص 132 هکتار از اراضی موسوم به شهرک جوانان برای تولید مسکن و جایجایی و اسکان مجدد ساکنین منطقه 48 هکتاری پرخطر پهنه شمالی تبریز بصورت کلید به کلید، اختصاص زمین برای ساماندهی و درجاسازی ساکنین محله حاشیه نشین اسدگولی واقع در شهرک ارم، اجرای طرح توانمندسازی و ارتقاء مهارت های پایه اقتصادی و اجتماعی سکونتگاه های غیررسمی، ارتقاء سرانه کاربری های خدمات عمومی محلات حاشیه نشین و نزدیک نمودن آن به استانداردهای شهری، تدوین برنامه جامع اقدام مشترک در محلات سکونتگاه های غیررسمی استان با همکاری شهرداری ها و دستگاه های خدمات رسان از دیگر دستاوردهای مهم اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در دولت مردمی سیزدهم و حوزه بازآفرینی شهری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار