خبرهای داغ:
الگو باشیم |

اسباب‌بازی‌های وارداتی، فرهنگ کشور سازنده را به ایران وارد می‌کنند/ انجام بازی و سرگرمی، محیط خانواده را صمیمی‌تر می‌کند

دغدغه ما این است که بچه‌هایی که در مساجد و پایگاه‌های بسیج حضور دارند سرگرمی‌هایی برایشان طراحی شود که  کار تشکیلاتی و گروهی را یاد بگیرند.
کد خبر: ۹۶۰۵۸۶۲
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

«صادق کمیلی‌نژاد» تولیدکننده اسباب‌بازی با برند ایرانی اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه مقوله اسباب بازی و ابزاری که برای بازی در اختیار کودک قرار می گیرد از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: دغدغه جدی ما در حوزه واردات اسباب بازی این است که حجم قابل توجهی از بازار ایران گرفته است و طبعا هر اسباب بازی وارداتی فرهنگ خودش را به همراه دارد .

وی افزود : در این راستا متناسب با ارزش ها و فرهنگ خودمان باید  اسباب بازی تولید کنیم تا موجب رشد و تعالی فرزندانمان شویم.

طیف گسترده‌ای از خانواده‌های ایرانی نسبت به اهمیت اسباب‌بازی‌ها و آثار و جنبه‌های آن غافل هستند

کمیلی‌نژاد گفت: اسباب بازی ابزاری است که از جنبه ­های مختلف فرهنگی، آموزش، تربیتی، جسمی، فیزیکی و ... می‌­تواند در آینده کودک تاثیرگذار باشد؛ مقوله­ ای که دنیای غرب روی آن سرمایه ­گذاری گسترده­ ای داشته و ازسویی در طیف گسترده­ ای از خانواده­ های ایرانی بنا به دلایل متعدد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از این موضوع مهم غفلت شده­ است.

 انجام بازی و سرگرمی، محیط خانواده را صمیمی‌تر می‌کند

کمیلی نژاد با بیان اینکه اگر بخواهیم رابطه صمیمی در خانواده شکل بگیرد یکی از مهمترین راهکارها بازی و سرگرمی‌های دورهمی است ادامه داد:  بازی در خانواده ها ایجاد شور و نشاط می‌کند و استمرار این اتفاق موجب حل بسیاری از مشکلات می شود . بچه ها از همبازی های خودشون اثر پذیری زیادتری دارند ،  والدین هم می توانند با همبازی شدن با آنها اثر گذار باشند.


کمیلی نژاد در خصوص چگونگی ورود خود به حوزه ساخت اسباب بازی نیز گفت: پس از مطالعات و شناخت بازار در سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفتیم در حوزه ساخت اسباب بازی ورود کنیم و در این مسیر پس از انجام مطالعات، به تدریج فضایی برای تولید نمونه­ های اولیه اسباب بازی شکل گرفت و در نهایت در اواخر سال 1395 نمونه‌­ای از پازل چوبی تولید شد که تا کنون نیز تولید آن ادامه داشته و توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند؛ در ادامه نیز بازی‌­های متنوع و متعددی با استفاده از چوب تولید شد که تاکنون تنوعات آن به 60 مورد رسیده­ است که شامل ۱۰ بازی­ گروهی است.

تولید اسباب‌بازی متناسب با سنین مختلف و رده‌های متنوع قیمتی

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تمام محصولات‌مان با بیشترین کیفیت تولید شوند، گفت: اسباب بازی‌هایی که ما تولید می‌کنیم، رده­ های مختلف سنی و رده های مختلف قیمتی را در برمی­ گیرد.

کمیلی‌نژاد با اشاره به اینکه اسباب بازی ها باید دارای مهارت کافی باشند، گفت: در بررسی بازارهای جهانی ظرفیت خالی این موضوع  در بازار ایران دیده می شود.

وی افزود: طی سال‌های آینده حوزه آموزش و بازی باهم تلفیق می شوند لذا در این راستا ورود کرده و محصولاتی را نیز تولید کردیم که بخشی از محصولات ما در بازار عرضه می شوند و مورد استفاده کودکان و والدین آنها قرار می‌گیرد.

کمیلی‌نژاد با بیان اینکه بچه‌های ما در انجام کار تیمی ضعیف هستند و نیاز به برطرف کردن این ضعف، بسیار احساس می شود، عنوان کرد: دغدغه ما این است که بچه‌هایی که در مساجد و پایگاه‌های بسیج حضور دارند سرگرمی‌هایی برایشان طراحی شود که  کار تشکیلاتی و گروهی را یاد بگیرند؛ در نتیجه به منظور نگهداشت نیرو در مجموعه های فرهنگی و برگزاری مسابقات با شور و نشاط در پایگاه های بسیج، اقدام به طراحی بازی های گروهی برای زیرساخت مجموعه های فرهنگی کردیم. برای مثال، ما ارتباط گیری با نوجوانان و جوانان در اردوهای جهادی را که در سنین مختلف برگزار می شود، گزینه مناسبی دیدیم.

وی از ویژگی های این بازی های گروهی  که در پایگاه های بسیج برگزار می شود را شناسایی افرادی که استعداد رهبری و مدیریت کردن دارند، عنوان کرد و افزود: ما سعی می کنیم با محصولاتمان، این افراد را برای مسئولیت‌های آینده شان آماده می کنیم.

کمیلی نژاد همچنین  گفت : در  سالهای آینده حوزه آموزش با بازی و سرگرمی عجین می شود و اگر متولیان امر در این راستا حمایت‌های لازم را انجام ندهند، قطعا سالیان آینده به مصرف کننده این حوزه تبدیل می شویم که خطرات جدی دارد .

وی با اشاره به صادرات اسباب بازی های شرکت زیرمجموعه خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عراق و عمان گفت: ما همواره  محصولاتی را تولید می کنیم که هم به درد فرزندان این مرز و بوم بخورد و هم آبرویی برای تولیدات ساخت ایران باشد . 

گفتنی است کمیلی نژاد و تیم او تا کنون توانسته­ اند در جشنواره ملی اسباب بازی، در حوزه کیفیت تولید، رتبه­ های خوبی را کسب کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار