رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛

دومین رویداد هنری کوک چهارم در قزوین در حال برگزاری است

دومین رویداد هنری کوک چهارم در قزوین در حال برگزاری است
برجی عنوان کرد: دومین رویداد هنری در حوزه ایده پردازی و فیلمنامه نویسی«کوک چهارم» در قزوین طی روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۰۵۹۶۲
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱

قزوین_ به گزارش بسیج، شهریور سال ۱۴۰۲ به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین رویداد اجتماعی عکس و فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای با عنوان« کوک چهارم» با محوریت جلوه های اخلاق در شهر برگزار شد. 

 این رویداد با هدف ترویج جلوه های اخلاق در شهر در دو بخش عکس و فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، و ورزشی شهرداری با همکاری شورای شهر و شهرداری قزوین برگزار شد که هنرمندان می توانستند در بخش فیلم و کلیپ جشنواره که به صورت داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی به مدت ۱۰۰ ثانیه طراحی شده بود تمامی آثار خود را که از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ تولید شده بود را این در رویداد شرکت دهند.

در کوک چهار ۱ در سال ۱۴۰۲ ۹۷ اثر از ۱۷ کلانشهر به دبیرخانه رویداد ارسال شده و نهایتا ۲۲ اثر به داوری رسید.

حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رویداد کوک چهارم در سال‌جاری بیان کرد: رویداد کوک چهارم۲، امسال نیز با هدف ترویج جلوه های اخلاقی، در دو سطح استانی و کشوری طی روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد به ابتکار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار می شود عنوان کرد: این رویداد در پنج محور کسب حلال، احترام به حقوق یکدیگر، رعایت انضباط اجتماعی، شور و نشاط در محله و حفظ اموال عمومی برگزار می شود. 

این مسوول اضافه کرد: از بین آثار ارسالی، از تهران ۱۱ نفر، از قزوین ۹ نفر، شیراز از ۳ نفر، از قم ۲ نفر، از اردبیل ۲ نفر، از کرج ۲ نفر، از رشت ۲ نفر، از گناباد ۲ نفر، از سمنان ۲ نفر و از شهرهای کرمانشاه، کرمان، ایلام، همدان، بندرعباس و زنجان هر کدام یک اثر برگزیده شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: فراخوان رویداد کوک چهارم ۲ در اردیبهشت ماه سالجاری به اقصی نقاط کشور ارسال شد و تا ده خرداد سال‌جاری ۴۵ رزومه از فیلمنامه نویسان از سراسر کشور به دبیرخانه رویداد ارسال شد که از این تعداد ۳۰ نفر جهت حضور در این کارگاه دو روزه انتخاب شدند. 

وی افزود: یکی از شاخصه های انتخاب شرکت کنندگان در رویداد، این است که حداقل یک اثر منتشر شده پاسخ باشند و دارای حداقل توانمندی در بخش هنری فعالیت خود را داشته باشند. فردا آثار ارائه شده، پس از نمایش در همین کارگاه، توسط داوران و اساتید برتر کشوری طی هفته های آینده مورد بررسی قرار می گیرد و پس از رفع نواقص و کاستی ها، این آثار به صورت فیلم در مدارس به نمایش در خواهد آمد. 

برجی در پایان بیان کرد: شرح کوک چهارم در واقع قوام و دوام عملکرد ما در مسیر خوبی و اخلاق در این دنیاست و علت نامگذاری این رویداد مربوط به یکی از داستان های مثنوی است که در چهار مرحله رخ داده و در واقع مرحله چهارم مرحله قوام آن جریان بوده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار