مثبت سوژه |

از آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد تا اجرای طرح «تولد دوباره»

کد خبر: ۹۶۰۶۴۴۶
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

خبرگزاری بسیج _ گروه جهادی شهید باهنر طبس به عنوان گروه جهادی برگزیده در حوزه اردو‌های جهادی در سطح استان خراسان جنوبی معرفی شده است.

«مهدی کریتیان» مسئول گروه جهادی شهید باهنر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: گروه جهادی شهید باهنر فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با حضور ۹۰ عضو فعال آغاز کرد و با پشتیبانی خیرین در یکسال گذشته ۴۵ کار جهادی در سطح مناطق محروم و عشایری شهرستان طبس را به انجام رساند.

مسئول گروه جهادی شهید باهنر طبس در تشریح فعالیتهای این گروه گفت: ۳۰ نفر از جهادگران طبسی با اعزام به روستای عشایری زبرکوه در فاصله ۲۳۰ کیلومتری طبس در ۱۳ صنف مختلف در مدت دو روز در عرصه های عمرانی، بهداشت ودرمان،آموزشی، خدماتی و فرهنگی به مردم‌ عشایر منطقه تپه طاق خدمت نمودند.

وی افزود: همچنین جهادگران بسیجی گروه جهادی شهید باهنر در قالب ۴ اردوی ۳۰ نفره اقدام به توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر و اهداء ۴۰۰ جفت کفش و ... در مناطق عشایری نموده اند. 

وی در ادامه به آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته با تلاش‌هایی که از سوی گروه ما صورت گرفت، این تعداد زندانی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند. 

کریتیان از طرح جدید گروه جهادی شهید باهنر خبر داد و گفت: در این طرح از افرادی که گرفتار در دام اعتیاد شده و مایل به ترک هستند، در قالب طرح تولد دوباره، حمایت و همراهی صورت خواهد گرفت. همچنین در این راستا ۸ معتاد با هزینه این گروه جهادی اقدام به ترک اعتیاد کرده‌اند. 

 وی گفت: توسط گروه ما تاکنون بیش از یک هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان در حاشیه شهر و روستا‌های محروم و عشایری توزیع شده است و همزمان با عید غدیر نیز ۲۰ هزار غذای نذری توزیع خواهد شد.

مسئول گروه جهادی شهید باهنر، مسجد را کانون اصلی و محوری فعالیت‌های این گروه جهادی ذکر کرد و افزود: پویش‌های مختلفی مانند تهیه بسته‌های غذایی و توزیع بین نیازمندان، اجرای برنامه های فرهنگی در خانه سالمندان ، زندان و یتیم خانه نرگس ، رنگ آمیزی مدارس، اهدای سبد کالا ، نوسازی منازل قدیمی و تهیه جهیزیه و ... از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی است.

وی در پایان از نیروهای جهادگر در عرصه‌های مختلف فرهنگی ، فنی ،عمرانی، بهداشت و درمان، کشاورزی و آموزشی، دعوت به همکاری کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار