عضو هیئت علمی دانشگاه فنی وحرفه الغدیر زنجان مطرح کرد

تقویت تولید؛مهمترین اولویت اقتصادی دولت چهاردهم

زنجان-عضو هیئت علمی دانشگاه فنی وحرفه الغدیر زنجان با بیان اینکه مهمترین اولویت دولت آینده باید تقویت تولید باشد،تصریح کرد:تمامی سیاست‌های اقتصادی باید به گونه‌ای چیده شوند که این مهم محقق گردد چرا که در حال حاضر تولید در ایران با موانع بسیار مهمی روبروست.
کد خبر: ۹۶۰۶۵۷۷
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

تقویت تولید؛مهمترین اولویت اقتصادی دولت چهاردهم

دکتر علیرضا آراسته عضو هیئت علمی دانشگاه فنی وحرفه الغدیر زنجان در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور به اولویت‌های اقتصادی دولت آینده تاکید کرد و گفت: تقویت تولید،مهار تورم و تامین مالی کسری بودجه و کنترل رشد بی‌ضابطه نقدینگی و مدیریت بازار ارز برخی از مولفه هایی است که می بایست  دولت آینده مدنظر داشته و به آن به شکل جدی عمل کند.

 

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت دولت آینده باید تقویت تولید باشد،تصریح کرد:تمامی سیاست‌های اقتصادی باید به گونه‌ای چیده شوند که این مهم محقق گردد چرا که در حال حاضر تولید در ایران با موانع بسیار مهمی روبروست.

 

آراسته با بیان اینکه اتفاقاً ریشه‌ی بحران تورم در ایران نیز به همین مساله برمی‌گردد،افزود: اگر تولید در ایران تقویت شود، بی‌تردید تورم در کشور مهار خواهد شد.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه الغدیر زنجان با اشاره به مولفه مهار تورم و تامین مالی کسری بودجه گفت: در کوتاه‌مدت، مهار تورم و تامین مالی کسری بودجه از روش‌های غیرپولی اولویت دولت آینده خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه برداشته شدن موانع تولید و رشد آن می‌تواند منجر به توازن میان عرضه و تقاضا در بازار ایران شود،خاطرنشان کرد:همچنین، مدیریت بازار ارز و کنترل رشد نقدینگی نیز از اولویت‌های اقتصادی است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تقویت تولید و مهار تورم در میان‌مدت مشکل کسری بودجه در ایران را حل خواهد کرد،بیان کرد: این دست‌فرمان می‌تواند تورم در ایران را از کار بیاندازد و اقتصاد کشور به آرامشی نسبی دست پیدا کند.

 

 

آراسته در پایان با اشاره به سفرهای مداوم رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای حل مشکلات مردم بخصوص در مناطق محروم یادآور شد:در دولت جدید نیز سفرهای استانی می بایست به منظور تکمیل طرحها و پروژه‌های نیمه تمام،ایجاد و گسترش پروژه‌های اشتغال و کارآفرین و حضور میدانی در مناطق محروم و آشنایی با دردهای مردم محروم و کم برخوردار به صورت چهره به چهره استجرار یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار