دو امتیاز الهی حاصل جهاد خالصانه در راه خدا

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: اعتقاد به خدا و تلاش خستگی‌ناپذیر دو امتیاز الهی حاصل جهاد خالصانه در راه خدا هستند.
کد خبر: ۹۶۰۶۷۵۹
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام جهانگیری در سومین گردهمایی اصحاب علوم‌انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت و سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با نام ملت ابراهیم، با اشاره به آیه ۶۹ سوره عنکبوت بیان کرد: قرآن می‌فرماید «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ» اگر انسان‌ها دو کار را برای خدا انجام بدهند او نیز دو ویژگی مهم در مقابل آن عنایت می‌کند.

وی افزود: نخست آنکه اهل جهاد و کوشش و تلاش خستگی‌ناپذیر باشند تمام تلاش خویش را به کار بگیرند و در مقابل مشکلات و سختی‌ها عقب‌نشینی نکنند.

جهانگیری ادامه داد: کسی که اعتقاد دارد تلاشش نتیجه می‌دهد عقب‌نشینی نمی‌کند اگر این اعتقاد نباشد عمل ما نتیجه ندارد با کوچک‌ترین مانعی از کار دست می‌کشد درحالی‌که با امید به اینکه حتماً، حتماً می‌شود انسان مجاهد تلاشی خستگی‌ناپذیر انجام می‌دهد و از هیچ کوششی برای پیش برد اهدافش کوتاه نمی‌آید.

استاد حوزه علمیه اعلام کرد: اگر جهاد و تلاش در مسیر تحقق اهداف پاک الهی یعنی حرکت در مسیر انبیا و اولیا الهی باشد «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» عمل شود دستورات خدا برای ازبین‌بردن فساد را عمل کند توان خویش را در مسیر مقدس انبیا الهی بکار گیرد با الهام از دستورات الهی پیش برود، خداوند او را همراهی و هدایت می‌کند تا به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: از مصادیق بارز اینکه تمام تلاش خویش را در را خدا انجام بده، وجود رهبری معظم انقلاب است که یک الگو از تلاش و جهاد را در دنیا به نمایش گذاشته است و خداوند هم در مقابل دشمن همراهی و هدایت خودش را دارد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: قرآن دو امتیاز برای کسی که جهاد می‌کند و خالصانه برای‌خدا قدم برمی‌دارد نخست راه‌های خدا و هدایت به آن سمت را نشان می‌دهد طوری که دیگر در مسیر باطل و نفس اماره و شیطانی قدم بر نمی‌دارد. دوم آنکه معیت و همراهی همیشگی است که سبب حل مسائل و رفع مشکلات می‌شود.

وی با توجه خطبه 29 نهج البلاغه پیرامون جهاد به فضائل پنجگانه جهاد در راه خدا و پیامدهای منفی هفتگانه ترک آن اشاره کرد که اگر نیک بنگریم دو امتیازی که در مقابل جهاد خالصانه برای خدا وعده دادند روشن می‌شود.

وی در پایان گفت: خدا را شکر که مجاهدین فی سبیل الله مثل امام و رهبری را دیدیم بنابراین حجت برما تمام شده وعذرو بهانه ای برای جهاد خالصانه در راه خدا پذیرفته نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار