خبرهای داغ:

نقض حریم دانشگاه تبریز توسط شهرداری / طرح شبدری؛ تهدیدی جدی برای محیط زیست

تبریز- عوامل شهرداری کلانشهر تبریز با ورود بدون مجوز به حریم دانشگاه تبریز عوامل حراست دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
کد خبر: ۹۶۰۶۷۶۲
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صبح روز جمعه 25 خرداد، عوامل شهرداری کلانشهر تبریز با ورود بدون مجوز به حریم دانشگاه تبریز در ایستگاه تحقیقاتی خلعت‌پوشان، ضمن تخریب بخشی از حریم دانشگاه، عوامل حراست دانشگاه را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شهرداری تبریز علی‌رغم اعلام مخالفت دانشگاه تبریز با عبور طرح شبدری شهرک خاوران از داخل حریم ایستگاه تحقیقاتی خلعت‌پوشان، نه تنها ضوابط و چارچوب قانونی حریم دانشگاه را رعایت نکرده، بلکه با ورود غیرقانونی به داخل حریم دانشگاه تبریز، عملا مرتکب تخلف شده است.

 برخلاف جوسازی‌های اخیر عده‌ای علیه دانشگاه تبریز، هیچ صحبتی در خصوص ضرر و آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر طرح شبدری شهرداری به زیرساخت‌های حساس و مهم ایستگاه تحقیقاتی خلعت‌‎پوشان مطرح نشده است.

 ماجرا از این قرار است که سال 1390 دانشگاه تبریز با درخواست شهرداری کلانشهر تبریز مبنی بر تعریض جاده‌ی خاوران موافقت نموده و شهرداری نیز مکلف به دیوار کشی کل حریم ایستگاه تحقیقاتی خلعت‌پوشان می‌شود اما با وجود اینکه دانشگاه تبریز نهایت همکاری را با شهرداری انجام می‌دهد، شهرداری تبریز تنها قسمت‌هایی از حریم ایستگاه تحقیقاتی خلعت‌پوشان را دیوارکشی کرده و بخش زیادی از این حریم بدون دیوار کشی باقی می‌ماند.

اما بعدها شهرداری تبریز بدون اخذ مجوز از دانشگاه تبریز و تنها با استناد به تفاهم‌نامه‌ی مابین رئیس وقت دانشگاه و شهرداری – که بدون صدور مجوز هیأت امنای دانشگاه ضمانت اجرایی ندارد- علی‌رغم مخالفت صریح رؤسای سابق و فعلی دانشگاه تبریز، اجرای طرح شبدری خاوران را آغاز می‌کند که براساس نقشه‌های موجود، درصورت اجرای کامل و عبور این طرح از داخل حریم ایستگاه تحقیقاتی خلعت‌پوشان، نه تنها زیرساخت‌های تحقیقاتی اعم از باغات، قنات‌ها، گاوداری‌ها و... مورد آسیب جدی قرار خواهد گرفت، حتی برج تاریخی خلعت‌پوشان که دقیقا در مسیر این طرح قراردارد نیز آسیب خواهد دید؛ بنابراین آسیب اصلی و جدی به فضای سبز، زیرساخت‌ها و حتی برج تاریخی خلعت‌پوشان، توسط طرح شبدری شهرداری تبریز رقم خواهد خورد.

متاسفانه عوامل محترم شهردای تبریز برخلاف تمامی اصول اخلاقی و قانونی، بجای پاسخگویی به این موضوع، فرار رو به جلو انجام می‌دهند.

دانشگاه تبریز ضمن محکوم کردن تمامی شانتاژهای رسانه‌ای ناحق علیه این نهاد علمی، مخالفت خود را با اجرای طرح شبدری و به تبع آن آسیب دیدن زیرساخت‌های ایستگاه تاریخی-تحقیقیاتی خلعت‌پوشان اعلام می‌دارد و به هیچ عنوان از حق و حقوق قانونی خود در این خصوص عدول نخواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار