خبرهای داغ:

از جبهه جنگ تا صحنه نمایش؛ روایتی از کارگردان با تجربه خوزستانی

یک کارگردان خوزستانی در نشست اختصاصی با بسیج خوزستان روایت‌های خود و نحوه شروع کار تئاتر را توضیح داد.
کد خبر: ۹۶۰۶۸۰۱
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

فاضلی کارگران نمایش حکم ولایت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ کارگردانی و ۸۰ نمایشنامه را در کارنامه خود دارد، گفت: از این نمایشنامه ها ۲۲ مورد به شکل کتاب چاپ شدند که همگی با موضوع دفاع مقدس بودند.

او که چندین سال رییس انجمن نمایش اهواز بود به گفته خودش تئاتر را از زمان جنگ در جبهه آغاز کرد.

آقای فاضلی برای علاقه مندان به نمایش بیان کرد: تئاتر استعداد و پیگیری می‌خواهد و در کنار آن مطالعات خود را ادامه دهد تا فرد بتواند کارگردان یا نویسنده شود.

این کارگردان تئاتر خوزستانی در پاسخ به این سوال که کدام نمایشنامه خود را بیشتر دوست دارد گفت: کسی که کار هنری می‌کند هر اثرش مانند بچه‌هایش هستند که نمی‌تواند فرقی بین آنها بگذارد و برای هر کدام فکر و انگیزه داشته تا تولید کند. اگرچه برخی نمایش‌ها بهتر از برخی دیگر هستند اما در مجموع همه آنها را دوست دارد.

او در خصوص نمایش حکم ولایت توضیح داد: این نمایش در مورد امام علی (ع) است و در ۳۶ قاب با ۱۸۰ بازیگر اجرا می شود که سعی شده از ظرفیت کامل بازیگران استان استفاده گردد و مانند کارهای میدانی فراخوانی زده شد و از دیگر هنرمندان دعوت کردیم. این نمایش میدانی از ۲۷ خرداد تا ۵ تیرماه به مدت ۱۰ شب در اهواز اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار