خبرهای داغ:
دادستان تبریز:

تقویت وحدت، همبستگی و انسجام ملی باید مورد توجه همگان باشد

تبریز- دادستان تبریز گفت: باید به تقویت وحدت، همبستگی و انسجام ملی توجه داشته باشیم چراکه چند دسته کردن مردم و انشقاق بین آن ها مضر برای تحقق اهداف نظام است.
کد خبر: ۹۶۰۶۹۷۵
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  بابک محبوب علیلو در نشست تبیینی فعالان رسانه‌ای استان، افزود: از جمله آسیب ها که وحدت را به هم می زند طرح مسایل تفرقه انگیز قومیتی و ضد امنیتی در رسانه هاست.

وی با اشاره به «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» به عنوان چهار شاخصه مد نظر رهبر انقلاب در خصوص انتخابات، اظهار کرد: بدون تعارف باید گفت ما هیچ سرمایه ای بالاتر از مردم به عنوان سرمایه اجتماعی نداریم و رسانه ها ی توانند نقش اصلی را برای حضور حداکثری فراهم کنند.

محبوب علیلو افزود: در موضوع رقابت هم از نظر اخلاقی هم قانونی اجازه نداریم به عنوان مدیران اجرایی به نفع و علیه نامزدی موضع گیری کنیم و در موضوع سلامت هم، همه انتخابات که پس از جمهوری اسلامی برگزار شده  از سلامت برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: امنیت انتخابات مقوله ای است که با دستگاه های دخیل در این حوزه  ارتباط دارد و از نظر اجرایی جزو وظایف آن ها ست ولی به باور بنده مردم در این حوزه دخالت نکنند نمی توانیم آن را به خوبی محقق کنیم به ویژه رسانه های مجازی و ...در بحث تامین امنیت نقش دارید و کمک کنید.

وی ادامه داد: بر مبنای وظیفه ای که بر عهده داریم باید در انتخابات حدود و قصور و هنجارها توجه کنیم و نقض حریم اخلاقی و هنجار قانونی قابل اغماض نیست.

محبوب علیلو تاکید کرد: حتما در راستای تبیین این موضوع و آگاه سازی افکار عمومی به ویژه فعالان حوزه تبلیغات و انتخابات تلاش کنید و باید قبول کنیم امنیت در همه کشورها خط قرمز است و با رفتارهای ناقض قانون برخورد می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: هدف ما مشارکت پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری با رویکرد رسانه در راستای ارتقای مشارکت آگاهانه مردم است.

سیدمحمدحسین بلاغی افزود: دستورالعمل رسانه‌ای هیات نظارت بر مطبوعات درباره انتخابات، قوانین انتخابات مرتبط با حوزه تبلیغات به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و توصیه نامه‌های رسانه‌ای پیرامون انتخابات از جمله الزامات ابلاغی به حوزه رسانه و تبلیغات است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار