در سامان برگزار شد؛

نشست حلقه صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی

نشست حلقه صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی
حلقه صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی سامان همراه با استادیار و امام جمعه سامان حجت الاسلام سید احمد حسینی در پارک شهرک ابوذر برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۷۲۷۴
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حسینی امام جمعه سامان، در این نشست گفت: هر کسی در هر یک از مراحل ایمان و در هر سن و سال گاه گرفتار کید و وسوسه های شیطانی می گردد. گاه در خود احساس می کند که نیروی محرک شدیدی در درون جانش آشکار شده و او را به سوی گناه دعوت می کند. وسوسه ها و تحریک ها مسلماً در سنین جوانی بیش تر است .فرا راه نجات از آلودکی ها در چنین شرایط سختی ،فراهم ساختن سرمایه تقوا است. خداوند در قرآن کریم می فرماید: إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُون‏؛ پرهیزکاران هنگامی که گرفتار وسوس های شیطان می شوند، به یاد خدا و پاداش و کیفر او می افتند و در پر تو یاد او حق را می بینند و بینا می گردند.

امام جمعه سامان، اضافه کرد:وسوسه های نفس و شیطان همچون ویروس  بیماری زا هستند که در همه وجود دارند، ولی در بُنیه ها و جسم های ضعیف می توانند فعالیت کنند. اما آن هایی که جسم سالم و نیرومند و قوی دارند، بر آن ها غلبه می کنند و این در حالی است که گنهکاران برادران شیطان و در دام او گرفتارند. لذا برای رویارویی با وسوسه‌های شیطانی، ابتدا باید دشمن و راه‌های نفوذ او را شناخت و او را مهار کرد و سپس او را به عقب راند و در گام‏های نهایی به اسارت کشید. همچنین باید از محیط آلوده و همنشین بد دوری جست ،زیرا این دو، جز ءعوامل و راه نفوذ شیطان ،به درون انسان هستند،و برای گمراهی انسان نقش بسزایی دارند.

گفتنی است:حجت‌الاسلام حسینی دارنده دکتری در رشته کلام اسلامی از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، به‌عنوان همکار علمی گروه کلام در مؤسسه امام خمینی(ره)، دبیر اجرایی کارگروه امام‌شناسی و امام‌جمعه موقت مشهد اردهال کاشان فعالیت داشته است.

این مدرس حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری به‌ عنوان استاد راهنمای سطح سه حوزه علمیه به تدریس و پژوهش مشغول است.

تألیف چهار کتاب در حوزه کلام اسلامی و تبلیغ کوتاه مدت و بلند مدت در مناطق مختلف از دیگر سوابق علمی و تبلیغی حجت‌الاسلام حسینی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار