معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:

حکمران اجرایی کشور باید دارای مدیریت جهادی، انقلابی و مسأله محور باشد

حکمران اجرایی کشور باید دارای مدیریت جهادی، انقلابی و مسأله محور باشد
آرایی عنوان کرد: شرکت در انتخابات، نه تنها رأی به جمهوری اسلامی و رأی به آزادی مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور است بلکه رأی به ناکام گذاشتن توطئه‌ها، حربه‌ها، تحریف‌ها و تحریم‌های دشمنان و نیز تقویت روحیه بیداری و مقاومت اسلامی بویژه رزمندگان و مردم مظلوم فلسطین است.
کد خبر: ۹۶۰۷۳۴۶
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، وحید آرایی معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصل مهم در انتخابات پیش رو، ایجاد حماسه سیاسی است یعنی حضور حماسی و پرشور و شوق مردم در پای صندوق‌های رأی.

آرایی عنوان کرد: شرکت در انتخابات، نه تنها رأی به جمهوری اسلامی و رأی به آزادی مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور است بلکه رأی به ناکام گذاشتن توطئه‌ها، حربه‌ها، تحریف‌ها و تحریم‌های دشمنان و نیز تقویت روحیه بیداری و مقاومت اسلامی بویژه رزمندگان و مردم مظلوم فلسطین است.

عضو اتاق فکر سیاستگذاری علم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: یکی از مصادیق جهاد تبیین، همین مشارکت سیاسی حداکثری مردم در میدان انتخابات است و این پشتوانه محکمی برای حکمران اجرایی و رییس جمهور کشور در اداره و مسئولیت قوه مجریه در سیاست داخلی و خارجی است مضافاً اینکه موجب امیدآفرینی و اتصال افکار مردم به بدنه نظام اجرایی و تضمین کننده حل مسائل کشور و جامعه است.

آرایی گفت: بعد از مؤلفه مشارکت، مهم‌ترین مؤلفه، انتخاب اصلح است که مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری در مراسم امسال سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، این را در سه ویژگی مدیریت جهادی، مدیریت انقلابی و مدیریت مسأله محور برای رئیس جمهور آینده بعنوان حکمران اجرایی کشور دسته بندی می کنم.

عضو شورای پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: مدیریت جهادی یعنی اینکه حکمران اجرایی کشور با سبک مدیریت اسلامی، دارای نیت الهی و مردمی، انگیزه و روحیه جهادی، تلاش جهادی، خستگی ناپذیر، فعال، پرکار باشد و موازین شرعی و قانونی در همه امور را رعایت کند و سرلوحه مدیریت خود قرار دهد.

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور در تبیین مدیریت انقلابی اشاره کرد: مدیریت انقلابی یعنی رییس جمهور باید معتقد به مبانی انقلاب، دارای مدیریت اجرایی قوی، نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی به تکیه بر شعار «ما می توانیم» باشد. به عبارت دیگر، مبتنی بر نظریه نظام انقلابی، حکمران اجرایی کشور باید انقلابی فکر کند، انقلابی تصمیم بگیرد و انقلابی اقدام کند.

آرایی در خصوص مدیریت مسأله محور گفت: حکمران اجرایی کشور باید آگاه به مسائل و نظام موضوعات کشور در عرصه های داخلی و خارجی باشد و توجه به نظرات و توانایی‌های نخبگان و مردم، دارای تدبیر، بصیرت و برنامه محور و شناخت نیاز و مسایل جامعه را در اولویت قرار دهد و با داشتن یک شبکه مدیریتی کارآمد اعم از مدیران ارشد، میانی، عملیاتی و پایه در سراسر کشور نسبت به حل مسائل شناسایی شده اقدام کنند.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تأکید کرد: سیاستگذاری مناسب کشور در حوزه‌‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در چارچوب مرجعیت سیاستی کشور یعنی سیاست های کلان نظام و برنامه توسعه پنجساله باید مهمترین دغدغه رئیس جمهور منتخب باشد.

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور در پایان گفت: با توجه به‌ مطالب گفته شده، مبتنی بر سوابق اجرایی کلان کانديداهای ریاست جمهوری در قوای سه گانه و سایر ارکان مدیریتی در سطوح و حوزه های مختلف کشور و اقدامات، عملکرد، کارآمدی و کارایی آنها در مسئولیت های ملی گذشته و کنونی و نیز تطبیق برنامه های ارائه شده آنها با این سوابق و موفقیت های قبلی، ملت شریف ایران می توانند دست به یک انتخاب اصلح، کارآمد، اطمینان بخش و بدون آزمون و خطا بزنند تا رییس جمهور منتخب با مدیریت قوی جهادی، انقلابی و مسأله محور تداوم بخش آرمان رئیس جمهور شهید، تضمین کننده بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی و تأمین مصالح و منافع ملی و اسلامی در عرصه های مختلف بین المللی، فرامنطقه ای و منطقه ای باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار