عقب نشینی نکردن در مقابل دشمن یکی از شاخصه های اصلح است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فهرج گفت: رئیس جمهور نباید در مقابل دشمن سر خم کند،
کد خبر: ۹۶۰۷۴۳۷
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام منصوری در نشست روشنگری که با موضوع اهمیت انتخابات و انتخاب اصلح  شهرستان فهرج برگزار شد، گفت: شجاعت، ایستادگی و  عقب نشینی نکردن در مقابل دشمن یکی از شاخصه ها و معیار های کاندید اصلح ریاست جمهوری است.

منصوری افزود: امیرالمومنین علی علیه السلام وقتی مالک اشتر را به فرمانداری مصر منصوب کردند، در نامه ای خطاب  به مردم مصر چنین فرمودند:
لَا يَنَامُ أَيَّامَ الْخَوْفِ وَ لَا يَنْكُلُ عَنِ الْأَعْدَاءِ سَاعَاتِ الرَّوْعِ أَشَدَّ عَلَى الْفُجَّارِ مِنْ حَرِيقِ النَّارِ؛ من بنده اى از بندگان خدا را به سوى شما فرستادم، كه در روزهاى وحشت، نمى خوابد و در لحظه هاى ترس از دشمن روى نمى گرداند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فهرج خاطرنشان کرد: مرحوم امام رحمه الله علیه می فرمود: یکی از ویژگی های مهمی که کاندید اصلح باید داشته باشد، شجاعت است، افرادی را انتخاب نکنید که اگر روس و آمریکا یا قدرت دیگری تشر زد نترسد، باید بایستد و مقابله کند.

وی گفت: اگر رئیس جمهور در موضع قدرت در مقابل دشمن قرار نگیرد نمی تواند از منافع ملت به  معنای واقعی کلمه دفاع کند و این مقدمه ای خواهد برای بلاهای بزرگی که بر سر ملت خواهد آمد، و این مسأله در طول تاریخ به مراتب اتفاق افتاده است، هرکجا ما ضعف نشان دادیم دشمن جلو آمد و ضربه زد.

منصوری ادامه داد: جمله قابل تاملی رهبر معظم انقلاب فرمودند: آن ملت هایی که مقهور دشمن شدند و تحت استعمار دشمنان قرار گرفتند عمده علت آن این است که مسئولان آن حکومت ها شجاعت و اعتماد به نفس لازم را نداشتند. گاهی شجاعت مردم از مسئولان در خیلی از مسائل بیشتر بوده و است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فهرج در ادامه بیان کرد: یکی از ویژگی های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی باید شجاع باشد، همانطور که رئیس جمهور شهید این شاخصه را به خوبی داشت. در مورد شجاعت حضرت آیت الله رئیسی میشود مباحث زیادی انجام داد.

وی گفت: در زمانی که همه کشورهای عربی و دنیا موضع رسمی در مقابل آمریکا و اسرائیل نداشتند ایشان در سازمان و ملل و در سخنرانی های مختلف با صراحت و شفاف موضع جمهوری اسلامی ایران را برای دفاع از فلسطین بیان می کرد و از فشار آمریحا و استکبار ترس و واهمه ای نداشت.

منصوری تصریح کرد: همین شجاعت، اقتدار و صراحت ایستادگی باعث شد که خیلی از کشورهای دنیا در مقابل جنایت های اسرائیل بلند شوند و از سیاست آمزیکا در حمایت از اسرائیل دست به اعتراض بزنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فهرج با بیان اینکه، رئیس جمهور نباید در مقابل دشمن سر خم کند، افزود: شجاعت، ایستادگی در مقابل دشمن و حربه های دشمن یکی از ویژگی های رئیس جمهور اصلح می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها