زلزله ۵ ریشتری کاشمر را لرزاند و خسارت زیادی برجای گذاشت

ظهر امروز ۲۹ خردادماه زمین لرزه ۵ ریشتری ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه در حد فاصل کاشمر و خلیل‌آباد رخ داد که منجر به کشته شدن ۴ نفر و مصدوم شدن ۱۱۵ نفر شد.
کد خبر: ۹۶۰۷۴۶۱
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، حجت شریعتمداری فرماندار کاشمر در جلسه ستاد بحران که به ریاست استاندارد خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۱۵ نفر مصدوم شده اند که به‌جز ۳۵ نفر همه سرپایی بودند و مرخص شده‌اند و حال چهار نفر از مصدومان طبق گزارش‌ها مساعد نیست.

 وی افزود: بر اساس پیش بینی‌ها اولیه که صورت گرفته ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهری آسیب دیده است. عمده این خسارت ها از بافت فرسوده شهر کاشمر گزارش شده که با حضور گروه‌های ارزیاب در حال کارشناسی است.

 گفتنی است، کلیه بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ خلیل آباد و بردسکن و شهرهای مجاور کاشمر در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت اعلام نیاز سریعا اعزام شوند .اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از تربت حیدریه و نیشابور به کاشمر جهت پشتیبانی لازم اعزام خواهند شد.
 اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکیEOC و مرکز پایش مراقبت های درمانی جهت تسهیل در انتقال مصدومین آمادگی دارند تا اگر نیاز بود مصدومین به سایر مراکز درمانی شهرستان ها و مشهد منتقل شوند.

خبرنگار/ علیرضا عربی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار