مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز مطرح کرد

افزایش 100 درصدی کشت دانه های روغنی در شهرستان تبریز

تبریز- مدیر جهادکشاورزی تبریز گفت: کشت دانه‌های روغنی در این شهرستان با افزایش 100 درصدی به دو هزار و۳۰۰ هکتار رسیده است.
کد خبر: ۹۶۰۷۴۶۵
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی پیش از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باسمنج همزمان با هفته جهاد کشاورزی و چله خدمت طی سخنانی اظهار کرد: تأمین غذای سالم و کافی؛ افزایش بهره‌وری و آموزش و ترویج کشاورزی نوین عمده وظیفه اساسی جهادکشاورزی است.

وی افزود: در زمینه طرح «کشاورزی قراردادی»، ۷۰ درصد سطح کشت محصولات زراعی در شهرستان تبریز انجام پذیرفته است.

فرقانی اضافه کرد: در زمینه گاوداری صنعتی نیز شهرستان تبریز با افزایش ۴۰ درصدی روبرو بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در سال جاری برداشت خیلی زیاد گندم در سال جاری پیش‌بینی می شود.

فرقانی در ادامه سخنان خود با اشاره بر حمایت از مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات مربوطه توسط جهاد کشاورزی تاکید کرد: از آنجایی که همواره ایجاد مشاغل خانگی باعث کاهش بیکاری و بهبود کیفیت زندگی، پویایی اقتصاد خانوار، کاهش مهاجرت و توسعه روستایی می‌شود، جهاد کشاورزی حمایت از مشاغل  خانگی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: عمده مجوزهای صادر شده و تسهیلات ارائه شده توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز در زمینه پرورش گاو، پرورش گاومیش، پرورش گوسفند، پرورش قارچ خوراکی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی سبزیجات و بسته‌بندی میوه خشک بوده است.

فرقانی در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: شهرستان تبریز با دارا بودن 38 هزار هکتار اراضی کشاورزی که از این میزان 25 هزار آبی، 10 هزار هکتار دیمی و 3 هزار هکتار باغات است و با تولید  سالانه 210 هزار تن انواع محصولات کشاورزی  نقش مهمی در امنیت غذایی استان ایفا می‌کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار