یادداشت؛

بصیرت مردم در انتخابات

مردم بابصیرت ما هم به فردی رأی می‌دهند که اهل کار و عمل باشد و مردم و رفع مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف در برنامه آنها باشند و اهل پشت میز نشستن و تکیه به خارج نباشد.
کد خبر: ۹۶۰۷۵۲۴
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، در اصل ششم قانون اساسی کشور ما آمده؛ در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید با اتکا به آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات، انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا‌ها و نظایر آنها، یا از راه همه‌پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می‌گردد.

سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با همه بداخلاقی‌های آن تمام شد و آیت‌الله رئیسی با راه حداکثری مردم در تاریخ ۱۲ مرداد سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری تنفیذ شد.

دولتی روی کارآمد که مهم‌ترین کار آنها جمع‌کردن مشکلات قبلی بود؛ دولتی با خزانه خالی، اما همت، پشتکار، خستگی‌ناپذیری، حضور میدانی، پای درد دل محرومان روی کارآمد.

شهید آیت‌الله رئیسی با راه‌اندازی سفر‌های استانی گره‌های زیادی در طول سه و سال اندی خدمتشان باز کردند و چراغ امید را در دل محرومان و مستضعفان جامعه باز کرد.

پشت میز نشستن برای رئیس‌جمهور سیزدهم که طعنه‌ها و تهمت‌های زیادی شنیده بود معنا نداشت، او خود را خادم مردم می‌دانست و مهم‌تر از همه پاسخگویی و پای درد دل آنها نشستن بود.

در هر استانی با انجام سفر‌های استانی رد پای از دستاورد‌های بزرگ که شامل بازگشایی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی با مشغول به کار شدن هزاران نفر جوانان بیکار به‌خوبی دیده می‌شد.

کار‌ها به‌خوبی در حال انجام بود، برخی راضی بودن و برخی همچنان بر طبل توهین و نارضایتی می‌کوبیدن و شهید آیت‌الله رئیسی هم روز از شب نشناخته در پی حل مشکلات مردم بود.

رئیس‌جمهور شهید تنها رئیس‌جمهوری بود که برای سیاست خارجی ایده داشت و هدفش تثبیت‌کردن قدرت واقعی ایران در منطقه بود.

آیت‌الله رئیسی به لحاظ کلان در سیاست خارجی نگاه انقلابی‌گری و عقلانیت داشت و سیاست همسایگی و همگرایی هم در راستای اقتدار نظام اعتقاد خاص داشت.

اما عمر دوران ریاست‌جمهوری شهید جمهور که منشأ آبادانی و تحرک در درون و برون نظام بود کوتاه بود و آیت‌الله رئیسی و جمعی از همکاران در روز ۳۰ اردیبهشت برای افتتاح سد قیر قلعه سی به آذربایجان شرقی سفر کرد، در مسیر بازگشت در جنگل دیزمار در منطقه عمومی ورزقان و جلفا بالگرد آنها دچار سانحه هوایی شد و به فیض عظمای شهادت در راه خدمت نائل آمدند.

طبق قانون اساسی معاون ریاست‌جمهوری سکان دولت را به دست گرفت تا مردم یکسان زودتر از موعد مقرر در تاریخ هشت تیر پای صندوق‌های رأی بیایند و چهاردهمین رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی ایران را انتخاب کنند.

پس از اعلام اسامی کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری تقریباً تنور انتخابات در کشور داغ شده و باتوجه‌به اینکه تمامی جریانات سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی کاندید دارند مردم بیشتری در تکاپوی شنیدن برنامه‌های این افراد هستند.

انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مردم‌سالاری دینی پایه‌گذاری شده و مردم ما در طول ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند پای‌کار نظام و ارزش‌های آن ایستاده‌اند و از آرمان‌های آن محافظت می‌کنند.

اما آنچه مردم از شش کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری انتظار دارند رعایت اخلاق به رقابت بپردازند و در ابعاد مختلف و حوزه‌های گوناگون کشور از داخلی گرفته تا خارجی دارای برنامه و ایده متناسب با ارزش‌های انقلاب باشند.

همه خوب می‌دانند دولت رئیس‌جمهور شهید یک دولت مستقل و در میدان عمل بود و کاندیدا‌های ما باید این مهم را مدنظر قرار بدهند باید برنامه‌ای داشته باشند تا بتوانند ادامه‌دهنده راه و خط این شهید والامقام باشند.

مردم بابصیرت ما هم به فردی رأی می‌دهند که اهل کار و عمل باشد و مردم و رفع مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف در برنامه آنها باشند و اهل پشت میز نشستن و تکیه به خارج نباشد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز جمهوریت و اسلامیت است که بااراده و حضور به‌موقع مردم در تمامی این سال‌ها به شکوفایی رسیده و سخنان مقام معظم رهبری در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت انتخابات و حضور حداکثری نقشه راهی برای همه ما است.

انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب در تمام اعصار است و مردم ما در تاریخ هشت تیرماه امسال با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح یک‌بار دیگر انقلاب را در برابر تهدید‌های داخلی و بیمه می‌کند و موجب عزت و اقتدار آن می‌گردند.

در یک‌سخن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دارای دستاورد‌های بزرگی است که تمام‌کننده آن مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است.

یادداشت از طاهره جلوخانی

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار