خبرهای داغ:

ضایعات و دورریختنی هایی که با خلاقیت جوان مبتکر خوسفی به وسایل کاربردی و باارزش تبدیل می شوند

مهدی حجار نوجوان بسیجی و مبتکر اهل شهرستان خوسف است که از آهن آلات ضایعاتی ابزارآلات مکانیکی و وسایلی همچون موتورسیکلت و جرثقیل می سازد.
کد خبر: ۹۶۰۷۵۶۶
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوسف، حجار متولد سال 1385 است و در مقطع یازدهم در رشته خودرو مشغول به تحصیل می باشد. خلاق، با انگیزه و امیدوار است؛ این را می توان از خلال توضیحاتش در مورد ابتکارات و طرح هایی که داشته و دارد فهمید. در میان ابتکارات و ساخته هایش از جرثقیل و موتورسیکلت دست ساز وجد دارد تا انواع و اقسام ابزارآلات و آچارهای تولید شده با ضایعات.

حجار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج می گوید: از کودکی به ساخت اشیاء مختلف علاقه داشتم و هنگامی که کلاس اول بودم نخستین وسیله ای که ساختم یک جرثقیل چوبی بد که در سطح آموزش و پرورش حائز مقام گردید. پس از آن ابتکارات زیادی در زمینه های گوناگون داشتم که مقام ها و لوح تقدیرهای فراوانی را برایم به ارمغان آورد.

 

وی با بیان اینکه ابزار و وسایلی که طراحی می کند و می سازد، در بازار بسیار گرانقیمت هستند، گفت: تولید این وسایل با حداقل ترین امکانات و صرفا با یک دستگاه سنگ برش و یک دستگاه جوش که متعلق به پدرم هست، انجام می گیرد.

 

این جوان خلاق به یکی از ابزارهایی که ساخته اشاره کرده و از قیمت میلیونی آن در بازار می گوید؛ در حالی که وی آن ابزار را صرفا با خلاقیت خود و آهن آلات ضایعاتی تولید کرده است.

حجار بیان می کند: با هزینه ای اندک جرثقیلی ساخته که توان حمل و جا به جایی باز تا 500 کیلوگرم را دارد در حالی که مشابه این وسیله با امکانات کمتر در بازار قیمتی بالاتر از 16 میلیون تومان دارد.

وی به موتوسیکلتی که ساخته اشاره می کند و می گوید: با حمایت بسیج علمی شهرستان و فرمانده پایگاه علمی شهید صدوقی شهر خوسف موفق گردیده این طرح خود را در نمایشگاه اسوه شهرستانی و استانی به نمایش بگذارد.

حجار گفت: شرکت در نمایشگاه اسوه استانی باعث دیده شدن فعالیت هایم گردید تا جایی طرح های من مورد توجه و تشویق فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی نیز قرار گرفت و پایگاه بسیج شهید صدوقی که در آن عضویت دارم نیز به عنوان پایگاه برتر کشور در هشتمین جشنواره مالک اشتر انتخاب شد.

وی با اشاره به برنامه هایی که برای آینده دارد گفت: یکی از برنامه ها ، طراحی یک خودرو است که ایده و طرح آن متعلق به خودم می باشد و در صورتی که از این طرح حمایت مالی صورت بگیرد در کوتاه ترین زمان قادر به اجرا و تولید آن هستم.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های بسیج شهرستان از وی، خواستار حمایت های بیشتر برای عملی نمودن طرح ها و ایده هایش شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار