یک کارشناس سیاسی و اجتماعی:

مشارکت حداکثری با جهاد تبیین محقق می شود

حجت الاسلام یاسر ماهری کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی با حضور در ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) به تحلیل صحنه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
کد خبر: ۹۶۰۷۶۲۴
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، ماهری در جمع هادیان سیاسی، شبکه روشنگری فرهنگی و ارکان شبکه صالحین بسیج، شیوه اندیشه در پدیده‌های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت؛ قبل از تفکر در خصوص مسائل اجتماعی و سیاسی و برای رسیدن به نتیجه صحیح ابتدا می‌بایست زاویه نگاهمان را به آن موضوع مشخص نماییم اگر زاویه نگاه درست نباشد هرچه بیشتر فکر کنیم از هدف اصلی دور شده و در نهایت به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

 

 وی افزود: در اتفاقات پرسرعتی که هم اکنون در عرصه‌های سیاسی اجتماعی و سطوح ملی و بین الملل در حال وقوع است هرچه سرعت حوادث افزایش می‌یابد دقت بیشتری را برای تحلیل صحیح مسائل سیاسی و اجتماعی می‌طلبد بدین معنا که تحلیل مسائل دهه ۹۰ با تحلیل اتفاقات ۱۴۰۳ قابل مقایسه نیست. 

 

ماهری اولین شرط برای تحلیل صحیح صحنه انتخابات را شناخت برهه حساس انتخاباتی که در آن قرار داریم، دانست و گفت: اولا زمان انتخابات در مرحله چهاردهم ریاست جمهوری زود هنگام بوده و جناح های سیاسی در عمل انجام شده قرار گرفتند؛ از سوی دیگر ما در زمان شهادت شهید رئیسی این انتخابات را برگزار می‌کنیم به بیان دیگر جبهه انقلاب از شهادت شهید رئیسی نتوانسته به عنوان یک دستاورد اجتماعی بهره‌ برداری کند و با تعبیر مقام معظم رهبری که نصاب خدمت شهید رئیسی در تاریخ انقلاب اسلامی نصاب جدیدی می باشد را در جامعه به صورت فراگیر معرفی نماید؛ این در حالی است که برخی احزاب سیاسی جریان اصلاح طلب از اتفاقات بی اهمیت برای خود سند افتخار می سازند. 

 

وی در خصوص تبیین جمله معروف مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام رحمت الله علیه که فرمودند؛«انشاالله انتخابات پرشور مکمل بدرقه رئیس جمهور شهید است»، اظهار داشت: این تعبیر دارای نکات بسیار دقیق و مهمی است که حواسمان باشد صحنه انتخابات را از صحنه تشییع شهید رئیسی جدا نکنیم یعنی در عرصه انتخابات آن معیارها و شاخص‌هایی که شهید جمهور از آن برخوردار بودند را برای انتخاب فرد اصلح به کار ببندیم. 

 

حجت الاسلام دکتر یاسر ماهری با اشاره به تبعات عدم تحلیل صحیح صحنه بیان کرد: بهترین تعبیر برای تحلیل صحنه این است که بدانیم فعالیت در عرصه انتخابات همانند خنثی کردن بمب می‌ماند یعنی اولین خطا آخرین خطا است و اگر اشتباهی در این مسیر از ما سر بزند می بایست تبعات جبران ناپذیر آن را هم به جان بخریم. 

 

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از آحاد جامعه پیرامون افزایش میزان مشارکت در انتخابات افزود: امروز نیازمند جهاد تبیین هستیم تا انشاالله بتوانیم به سهم خود در افزایش میزان مشارکت عمومی در انتخابات و روی کار آمدن دولت انقلابی نقش خود را ایفا نماییم. 

 

ماهری در ادامه خاطر نشان کرد: مشارکت بالا مبتنی بر دو عامل است: اول با ایجاد موج آفرینی کاذب که جریان انقلابی موافق آن نیست و دوم با بهره‌گیری از جهاد تبیین که مطلوب مشی انقلابی است. 

 

ماهری با اشاره به سواستفاده برخی از نامزدهای انتخاباتی برای ایجاد موج آفرینی های کاذب در جامعه اظهار داشت؛ متاسفانه برخی از نامزدهای انتخاباتی در سال‌های اخیر از گسل‌های اجتماعی استفاده نموده و با ایجاد هیجان کاذب سعی در تمایل آرای مردمی به نفع خود را داشتند؛ برای مثال آقای سید محمد خاتمی با طرح یک کلمه، چنان آرایی بدست آورد که نه خودش و نه همفکرانش سال‌ها باورشان نمی‌شد که بتوانند آرای خفته را این چنین به سود خود جلب نمایند؛در دوره بعدی آقای احمدی نژاد با گفتمان تقابل با هاشمی رفسنجانی و رانت ثروت و ایستادن در مقابل او موج آفرینی کرد. آقای حسن روحانی با موج آفرینی با محوریت مذاکره (با آمریکا) وارد صحنه شد. تنها فردی که بدون ایجاد موج آفرینی کاذب و با وجاهت شخصیتی و رعایت تقوا وارد عرصه انتخابات شد، شهید رئیسی بود.

 

ماهری هیجانات غیر واقعی را آفت انتخابات دانست و بیان کرد: در حال حاضر و در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز برخی از کاندیداهای انتخاباتی قصد دارند تا با موج آفرینی و ایجاد زلزله سیاسی آرای خفته را به نفع خود مصادره کنند کما اینکه برخی از آنان هنوز ساعاتی پس از تایید صلاحیتشان از شورای نگهبان نگذشته بود که به برخی از مسائل ساختار شکنانه دامن زدند.

 

 یاسر ماهری در پایان یادآور شد: صحنه انتخابات مطلوب با مشارکت حداکثری و اجماع جبهه انقلاب بر نامزد واحد محقق خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات